Власний канал на YouTube: аспекти моніторингу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.2.2018.152784Ключові слова:
YouTube, відеогостинґ, контент, Інтернет, пошукові запити, авторське право, сайтАнотація
У статті проаналізовано основні функції моніторингу відеогостинґу YouTube. Зокрема, використано авторський досвід роботи з відеогостинґом в освітніх цілях. Особливу увагу автори зосередили на дослідженні принципів створення та підтримки власного каналу YouTube, оптимізації пошуку контенту, побудові якісних моделей списків відтворення. Зауважено, що при формуванні власного каналу YouTube необхідно розуміти, що цей інноваційний продукт базується на динамічній видозміні контенту і має враховувати потреби кінцевого споживача. Розглянуто панелі інструментів, що дають змогу управляти контентом каналу на відеогостинґу YouTube – «Творча студія» та «Нова творча студія» (бета), які відрізняються графічним оформленням і функціональними специфікаціями, забезпечують можливість адаптації під конкретного користувача. Були досліджені ідентифікатори відео на YouTube, завдяки яким моніторинг відеоресурсів можливо здійснювати за різними критеріями: новизною (часом публікації), кількістю переглядів, пріоритетами користувача. Особливу увагу автори приділили системі внутрішньої ідентифікації відео на каналі YouTube, представленої ідентифікаторами – унікальними комбінаціями літер і цифр, які додатково використовуються для інтеграції сервісів YouTube в інші. З технічної точки зору це значно спрощує групування контенту, точний пошук та унеможливлює фальсифікацію. Розглянуто питання про дотримання авторського права. Зауважено, що при будь-якій спробі використання фрагментів з інших джерел, як правило, це стосується популярних сучасних музичних творів та художніх фільмів, можливе блокування власного каналу YouTube. Одним зі способів уникнення блокування при використанні чужого відеоконтенту є політика монетизації, що передбачає розподіл прибутку від реклами між YouTube та власником. Зроблено висновок, що використання відеоконтенту, зокрема в освітніх цілях, є перспективним напрямом подальших наукових досліджень і потребує детальнішого вивчення для втілення у практику.Посилання
Bobrova, I. I. & Trofimov, E. G. (2014). Informatsionnyie tehnologii v obrazovanii [Information technology in education]. Moscow : Flinta [in Russian].
Videokanal na YouTube: yak vikoristovuvati yogo dlya bIznesu (2018). [Video channel on YouTube: how to use it for business]. Retrieved from https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/videokanal-na-youtube/ [in Ukrainian].
Kalandzhi, K. (2016). Vashe sobstvennoe uspeshnoe shou ili serial na YouTube: zarabatyivaem dengi, slavu, stroim kareru s pomoschyu YouTube [Your own successful show or series on YouTube: making money, fame, building a career via YouTube]. St. Petersburg : Professionalnaya lIteratura [in Russian].
Manovich, L. (2017). Teorii soft-kulturyi [Soft culture theories]. Nizhny Novgorod : Krasnaya lastochka [in Russian].
Robina, Gudina. (2017). YouTube: “Volshebnaya knopka” uspeha. Sozday kanal na million prosmotrov [Magic “success button”. Create a channel for a million views]. Moscow : ACT [in Russian].
Sobolev, N., Zhukovskiy, K. & Nazarchuk R. (2017). YouTube: put k uspehu: [s ispravleniyami i dopolneniyami : kak poluchat furyi laykov i tonnyi deneg] [YouTube: a path to success: [with corrections and additions: how to get truck of likes and tons of money]]. Moscow : ACT [in Russian].
Shih, K. (2010). Era Facebook: kak ispolzovat vozmozhnosti sotsialnyih setey dlya razvitiya vashego biznesa [The Facebook Era: How to use social networking to develop your business]. Moscow : Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Shmidt, E., Rozenberg, D. & Igl, A. (2015). Kak rabotaet Google [How Google operates]. Moscow : Eksmo [in Russian].
Marek, R. (2013). Understanding YouTube: über die Faszination eines Mediums. Bielefeld : Transcript [in Deutsch]. https://doi.org/10.14361/transcript.9783839423325
McKendrick, J. (2018). Contributor Cloud Computing Simply Isn't That Scary Anymore: Survey. Retrieved from http://tucha.ua/trends/hmarniservisi-ne-taki-vzhe-j-strashni-pereklad-statti/ [in English].
Vernallis, C. (2013). Unruly media: YouTube, music video, and the new digital cinema. Oxford : Oxford univ. press, cop [in English]. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199766994.001.0001
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Іван Братусь, Зоряна Свердлик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.