Інноваційні критерії результативності ступеневої підготовки фахівців зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Автор(и)

  • Alla Solyanik Харківська державна академія культури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146291

Ключові слова:

Дублінські дескриптори, рівні вищої освіти, галузеві стандарти, фахові компетентності, «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Анотація

Стаття присвячена питанню модернізації підходів до визначення якості підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» на основі застосування Дублінських дескрипторів як інноваційних критеріїв результативності набуття певних ступенів вищої освіти. Обґрунтовано ефективність екстраполяції Дублінських дескрипторів на результати підготовки здобувачів вищої освіти для забезпечення перенесення акценту із сумативного набуття знань, умінь та навичок на ефективне їх використання для вирішення професійних проблем.

На основі порівняльного аналізу доведено забезпечення розробленими на основі Дублінських дескрипторів результатами навчання для першого (бакалавр), другого (магістр) та третього (доктор філософії) рівнів вищої освіти зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», відображеними в дескрипторах Національної рамки кваліфікації, їх спадкоємності та відповідності європейським вимогам підготовки інформаційних фахівців. Акцентовано завдання з розробки нового покоління галузевих стандартів для першого (бакалавр), другого (магістр) та третього (доктор філософії) рівнів вищої освіти зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Обґрунтовано, що орієнтація розробників освітніх програм та навчальних планів ступеневої підготовки майбутніх інформаційних фахівців на зміст критеріїв оцінки якості підготовки здобувачів вищої освіти є важливою умовою їх конкурентоздатності на європейському ринку праці.

Біографія автора

Alla Solyanik, Харківська державна академія культури

Декан факультету соціальних комунікацій, д-р пед. наук, проф.

Посилання

Metodychni rekomendatsii shchodo rozroblennia standartiv vyshchoi osvity: skhvaleno sektorom vyshchoi osvity Naukovo-metodychnoi Rady Ministerstva osvity i nauky Ukrainy, protokol vid 29.03.2016 № 3. Kyiv. (2016). [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu: zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII. (2014). URL: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu (last accessed: 28.10.2018) [in Ukrainian].

Pro osvitu: zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady. № 38–39, st. 380 [in Ukrainian].

Rashkevych, Yu. M. (2014). Bolonskyi protses ta nova paradyhma vyshchoi osvity : monohrafiia. Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].

Rozvytok systemy zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v Ukraini: informatsiino-analitychnyi ohliad. URL: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/Rozvitok_sisitemi_zabesp_yakosti_VO_UA_2015.pdf (last accessed: 28.10.2018) [in Ukrainian].

Zakharchenko, V. M., Luhovyi, V. I., Rashkevych, Yu. M., Talanova, Zh. V. (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram : metodychni rekomendatsii. Kyiv : DP «NVTs «Priorytety» [in Ukrainian].

The framework of qualifications for the European Higher Education Area. URL: https://www.ehea.info/pid34461-cid102059/wg-frameworks-qualification-2003-2005.html (last accessed: 28.10.2018) [in English].

Subject Benchmark Statement UK Quality Code for Higher Education Part A: Setting and maintaining academic standards Librarianship, Information, Knowledge, Records and Archives Management March 2015. (2015). URL: http://www.qaa.ac.uk/en/Publications/Documents/SBS-librarianship-15.pdf (last accessed: 28.10.2018) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-14

Як цитувати

Solyanik, A. (2018). Інноваційні критерії результативності ступеневої підготовки фахівців зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (1), 64–75. https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146291

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНА ОСВІТА