Розвиток мережевої та медіа культури засобами бібліотеки для юнацтва

Автор(и)

  • Yevheniia Kulyk Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0003-4050-4054

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146281

Ключові слова:

культура медіа, молодь, бібліотеки, інформаційна мережа, медіа-компетенція, медіа-освіта

Анотація

Це дослідження зосереджується на діяльності українських бібліотек для молоді, а також їхній ролі у розвитку інформаційної та мережевої медіа культури та обізнаності серед молоді. Завдяки моніторингу звітності молодіжних бібліотек та аналізу контенту веб-сайтів, блогів та сторінок соціальних мереж були виявлені існуючі бібліотечні засоби у створенні молодіжних інформаційних мереж та медіа-культури. Метод порівняльного аналізу дав змогу порівняти обрані бібліотечні засоби для створення молодіжних інформаційних мереж та медіа-культури з акцентом на індивідуальні психологічні характеристики молоді (у ранньому та пізньому юнацькому віці) та особливості моделі української медіа освіти. Розкрито існуючі методи та інструменти для створення інформаційних мереж та підвищення медіа компетентності молоді з урахуванням психологічних та вікових факторів. Також розглядається можливість додавання бібліотек до української моделі засобів масової інформації. Доведено, що одним із пріоритетів, які вимагають від бібліотек об'єднувати зусилля, є розробка чітких стратегічних дій у мережі молодіжних бібліотек та створення мережевої культури інформації та медіа, а також забезпечення того, щоб ця діяльність була не хаотичною, а цілеспрямованою та добре організованою.

Біографія автора

Yevheniia Kulyk, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського"

Завідувач відділу Науково-технічної бібліотеки ім. Г. І. Денисенка, канд. наук із соціальних комунікацій

Посилання

Bozhok, N. O. (2013). Psykholohichni osoblyvosti yunatskoho viku ta yikh vplyv na formuvannia frustratsiinoi tolerantnosti maibutnoho fakhivtsia [Psychological peculiarities of adolescence and their effect on formation of frustration tolerance of future specialist]. Psykholohiia osobystosti. 1 (4), 187–194. [in Ukrainian].

Gorshenin Institute (2013, April 19). Sovremennaya molodezh Ukrainyi: svobodnoe vremya [The Modern Youth of Ukraine: Free Time]. Retrieved September 25, 2018, from http://test.gorshenin.ua/programs/researches/2380_sovremennaya_molodezh_ukraini.html. [in Russian].

Instytut sotsialnoi ta politychnoi psykholohii NAPN Ukrainy. (2010). Kontseptsiia vprovadzhennia media osvity v Ukraini [The Concept of Introducing Media Education in Ukraine [Approved by the Resolution of the Presidium of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine dated 20 May 2010, the protocol № 1-7/6-150]. Retrieved September 25, 2018, fromhttp://balakliya-school2.edu.kh.ua/Files/downloads/Концепція%20впровадження%20медіаосвіти%20в%20Україні.pdf. [in Ukrainian].

Internet Asotsiatsiia Ukrainy (2018). Proniknovenie interneta v Ukraine [Internet penetration in Ukraine]. Retrieved September 25, 2018, from https://inau.ua/sites/default/files/file/1806/ui_factum_group_ii_kvartal_2018.pdf. [in Russian].

Krasii, M. (2014). Biblioteka ta chytach u virtualnomu prostori. Mistse zustrichi. Vseukrainske sotsiolohichne doslidzhennia [Library and Reader in Cyberspace: A place of meeting (Ukrainian National Sociological Research)]. Bibliosvit. 49, 56–68. [in Ukrainian].

LB.ua (2013, April 2). Dlya chego ukrainskoy molodezhi nuzhen Internet? – issledovanie [Why do Ukrainian youth need the Internet? – research]. Retrieved September 25, 2018, from https://lb.ua/society/2013/04/02/194959_ukrainskoy_molodezhi_nuzhen.html. [in Russian].

Kinney, B. (2010). The Internet, Public Libraries, and the Digital Divide.Public Library Quarterly.29 (2), 104–161. https://doi.org/10.1080/01616841003779718

McShane, I. (2011). Public libraries, digital literacy and participatory culture. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education.32 (3), 383–397. https://doi.org/10.1080/01596306.2011.573254

Naidonova, L. A. (2012). Sotsialno-psykholohichna model mediaosvity: osoblyvosti realizatsii [Media Education in Ukraine, specificity of implementation of socio-psychological model]. Naukovi studii iz sotsialnoi ta politychnoi psykholohii. 30, 269–283. [in Ukrainian].

Podoliak, L. G. (2013). Psykholohiia rannoho yunatstva (Lektsiia z vikovoi psykholohii) [Psychology of Early Youth (Lecture of Age Psychology)]. Herald of Psychology and Pedagogy. Retrieved September 25, 2018, from http://www.psyh.kiev.ua/Психологія_раннього_юнацтва_(Лекція_з_вікової_психології). [in Ukrainian].

Poyntz, S. R., Jennesia P. (2018). Youth and Media Culture.The Oxford Research Encyclopedia of Education.Retrieved September 25, 2018, from http://education.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001.0001/acrefore-9780190264093-e-75. https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.75

Tripp, L. (2011). Digital Youth, Libraries, and New Media Literacy.The Reference Librarian. 52, 329–341. https://doi.org/10.1080/02763877.2011.584842

Yakushko, T. O., Yaroshenko, T .O. (2012). Tekhnolohii Veb 2.0 dlia bibliotek i korystuvachiv: novi mozhlyvosti rozvytku bibliotechnoho seredovyshcha : posib. dlia treneriv za prohr. pidvyshch, kvalifikatsii [Web 2.0 Technologies for Libraries and Users: new possibilities for library environments: a guide for trainers according to a training program]. Kyiv: Summit Book, 2012. [in Ukrainian].

Zander, E. (2007). Media v yunatskomu vitsi [Media in adolescence]. Nezaleznyj kul'turolohicnyj casopys “I”. Number 46, 212–222. RetrievedSeptember 25, 2018, from http://www.ji.lviv.ua/engl-vers/arhiv-eng.htm. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-14

Як цитувати

Kulyk, Y. (2018). Розвиток мережевої та медіа культури засобами бібліотеки для юнацтва. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (1), 53–62. https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146281

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА ПРАКТИКА: ІНФОРМАЦІЙНІ І СОЦІОКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ