Використання імерсивного мультифункціонального хабу в освітньому процесі для вивчення гуманітарних дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.14.2024.318333Ключові слова:
імерсивні технології, доповнена реальність, віртуальна реальність, гуманітарні дисципліни, освітній процес, підготовка фахівцівАнотація
Метою статті є аналіз впливу імерсивних технологій (віртуальна реальність (VR), доповнена реальність (AR), змішана реальність (MR)) на освітній процес, зокрема у вивченні гуманітарних дисциплін. У статті розглядаються переваги використання цих технологій для розвитку практичних навичок, підвищення залученості студентів та глибшого розуміння навчального матеріалу. Дослідження також аналізує використання імерсивного мультифункціонального хабу у Західноукраїнському національному університеті, що відкриває нові можливості для міждисциплінарної співпраці та адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб здобувачів освіти.
Методи дослідження. Дослідження ґрунтується на міждисциплінарному підході, використовуючи як кількісні, так і якісні методи збору даних. Було застосовано методи аналізу наукової літератури, анкетування, спостереження та експериментальні методи, що включають використання імерсивних технологій в освітніх середовищах. Джерельна база дослідження включає сучасні академічні публікації та емпіричні дані.
Наукова новизна дослідження полягає у впровадженні імерсивних технологій як інструменту для покращення навчальних результатів при вивченні гуманітарних дисциплін. Показано, що ці технології можуть значно підвищити залученість здобувачів, їхню мотивацію та спроможність до критичного мислення. Також було виявлено, що VR і AR можуть бути використані для адаптації освітнього процесу до індивідуальних потреб студентів.
Основні висновки. Результати дослідження свідчать, що впровадження імерсивних технологій сприяє підвищенню якості освітнього процесу, роблячи його більш інтерактивним і зорієнтованим на практику. Ці технології забезпечують не лише глибше розуміння матеріалу, але й відкривають нові можливості для міждисциплінарного навчання та дослідницької діяльності.
Посилання
Bailenson, J. (2018). Experience on demand: What virtual reality is, how it works, and what it can do. W. W. Norton & Company [in English].
Dede, C. (2009). Immersive interfaces for engagement and learning. Science, 323(5910), 66–69. http://dx.doi.org/10.1126/science.1167311 [in English].
Freina, L., & Ott, M. (2015). A literature review on immersive virtual reality in education: State of the art and perspectives. In Rethinking education by leveraging the eLearning pillar of the Digital Agenda for Europe [Conference proceedings] (Vol. 11, No. 1, pp. 133–141). Carol I National Defence University Publishing House. https://doi.org/10.12753/2066-026X-15-020 [in English].
Johnson-Glenberg, M. C. (2018). Immersive VR and education: Embodied design principles that include gesture and hand controls. Frontiers in Robotics and AI, 5, Article 81. https://doi.org/10.3389/frobt.2018.00081 [in English].
Radianti, J., Majchrzak, T. A., Fromm, J., & Wohlgenannt, I. (2020). A systematic review of immersive virtual reality applications for higher education: Design elements, lessons learned, and research agenda. Computers & Education, 147, Article 103778. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103778 [in English].
Slater, M., & Sanchez-Vives, M. V. (2016). Enhancing our lives with immersive virtual reality. Frontiers in Robotics and AI, 3, Article 74. https://doi.org/10.3389/frobt.2016.00074 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.