Формування soft skills і компетенцій у здобувачів вищої освіти як підґрунтя адаптації майбутніх фахівців до професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282675Ключові слова:
комунікативні навички, soft skills, навички self-менеджменту, навички ефективного мислення, освітня програма, підготовка фахівців, управлінські професійні навичкиАнотація
Мета статті – визначити перелік soft skills і компетенцій, що формуються у процесі підготовки здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» у Київському національному університеті культури і мистецтв.
Методи дослідження. Представлено сукупність загальнонаукових методів студіювання проблематики. Оглядово-аналітичний метод було застосовано під час опрацювання фахової і профільної літератури та визначення теоретичної основи дослідження; системний метод виявився ефективним при вивченні окремих вітчизняних практик формування та розвитку soft skills і компетенцій; застосування методу індукції дало змогу провести узагальнення та зробити висновок стосовно можливості використання досвіду інших закладів освіти у межах Київського національного університету культури і мистецтв. Наукова розвідка ґрунтувалася на принципах об’єктивності та цілісності.
Наукова новизна полягає у визначенні soft skills і компетенцій як підґрунтя адаптації до професійної діяльності в процесі підготовки майбутніх фахівців за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» Київського національного університету культури і мистецтв.
Основні висновки. Теоретична і практична підготовка здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» у Київському національному університеті культури і мистецтв створює підґрунтя не тільки для професійних умінь, а й для поступового формування soft skills. А це, зі свого боку, сприятиме легшому інтегруванню молодих спеціалістів у майбутню професійну діяльність. Виявлення й аналіз різних груп таких навичок у процесі навчання та практики дає підстави стверджувати, що освіта справді сприяє розвитку soft skills.
Найбільш прийнятними для формування компетенцій фахівця у галузі документознавства є базові комунікативні навички, навички self-менеджменту, ефективного мислення й управлінські. Визначальною є також роль підприємницьких навичок та постійного навчання.
Посилання
Dokuchaieva, V. V. (2017). Veryfikatsiia yak kryterii rezultatyvnosti naukovo-pedahohichnoho doslidzhennia [Verification as a criterion of the effectiveness of scientific and pedagogical research]. Collection of Research Papers «Pedagogical Sciences». 80(1), 14–20 [in Ukrainian].
Kobieliev, O. M. (2017). Metodolohiia suchasnoho bibliotekoznavstva: stan ta napriamy rozvytku [Methodology of modern library science: state and trends of development]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture. Series: Social Communications, 50, 88–100 [in Ukrainian].
Nadybska, O. Ya. (2010). Sotsiohumanitarne piznannia u konteksti vyznachennia tsinnostei ta priorytetiv rozvytku sotsiumu [Socio-humanitarian knowledge in the context of determining the values and priorities of social development]. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 41, 83–94 [in Ukrainian].
Pochynok, I. B. (2007). Problema naukovoi lehitymatsii humanitarnoho znannia [The problem of the scientific legitimation of humanitarian knowledg]. Bulletin of the Cherkasy National University. Series: Philosophy, 109, 115–122 [in Ukrainian].
Voskoboinikova-Huzieva, O. (2015). Metodolohiia bibliotekoznavchykh doslidzhen: novitni pidkhody [New Approaches to Research Activity in Methodology of Library Science]. Academic Papers of Vernadsky National Library of Ukraine, 42, 7–20 [in Ukrainian].
Voskoboinikova-Huzieva, O. (2017). Rozvytok metodolohii bibliotekoznavchykh doslidzhen: tradytsii ta novatsii [Development of methodology of library and research studies: traditions and news]. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 26–31 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.