Формування soft skills і компетенцій у здобувачів вищої освіти як підґрунтя адаптації майбутніх фахівців до професійної діяльності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282675

Ключові слова:

комунікативні навички, soft skills, навички self-менеджменту, навички ефективного мислення, освітня програма, підготовка фахівців, управлінські професійні навички

Анотація

Мета статті – визначити перелік soft skills і компетенцій, що формуються у процесі підготовки здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» у Київському національному університеті культури і мистецтв.

Методи дослідження. Представлено сукупність загальнонаукових методів студіювання проблематики. Оглядово-аналітичний метод було застосовано під час опрацювання фахової і профільної літератури та визначення теоретичної основи дослідження; системний метод виявився ефективним при вивченні окремих вітчизняних практик формування та розвитку soft skills і компетенцій; застосування методу індукції дало змогу провести узагальнення та зробити висновок стосовно можливості використання досвіду інших закладів освіти у межах Київського національного університету культури і мистецтв. Наукова розвідка ґрунтувалася на принципах об’єктивності та цілісності.

Наукова новизна полягає у визначенні soft skills і компетенцій як підґрунтя адаптації до професійної діяльності в процесі підготовки майбутніх фахівців за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» Київського національного університету культури і мистецтв.

Основні висновки. Теоретична і практична підготовка здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Документознавство, менеджмент органів державної влади та місцевого самоврядування» у Київському національному університеті культури і мистецтв створює підґрунтя не тільки для професійних умінь, а й для поступового формування soft skills. А це, зі свого боку, сприятиме легшому інтегруванню молодих спеціалістів у майбутню професійну діяльність. Виявлення й аналіз різних груп таких навичок у процесі навчання та практики дає підстави стверджувати, що освіта справді сприяє розвитку soft skills.

Найбільш прийнятними для формування компетенцій фахівця у галузі документознавства є базові комунікативні навички, навички self-менеджменту, ефективного мислення й управлінські. Визначальною є також роль підприємницьких навичок та постійного навчання.

Біографія автора

Марина Цілина, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидатка філологічних наук, доцентка

Посилання

Dokuchaieva, V. V. (2017). Veryfikatsiia yak kryterii rezultatyvnosti naukovo-pedahohichnoho doslidzhennia [Verification as a criterion of the effectiveness of scientific and pedagogical research]. Collection of Research Papers «Pedagogical Sciences». 80(1), 14–20 [in Ukrainian].

Kobieliev, O. M. (2017). Metodolohiia suchasnoho bibliotekoznavstva: stan ta napriamy rozvytku [Methodology of modern library science: state and trends of development]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture. Series: Social Communications, 50, 88–100 [in Ukrainian].

Nadybska, O. Ya. (2010). Sotsiohumanitarne piznannia u konteksti vyznachennia tsinnostei ta priorytetiv rozvytku sotsiumu [Socio-humanitarian knowledge in the context of determining the values and priorities of social development]. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy, 41, 83–94 [in Ukrainian].

Pochynok, I. B. (2007). Problema naukovoi lehitymatsii humanitarnoho znannia [The problem of the scientific legitimation of humanitarian knowledg]. Bulletin of the Cherkasy National University. Series: Philosophy, 109, 115–122 [in Ukrainian].

Voskoboinikova-Huzieva, O. (2015). Metodolohiia bibliotekoznavchykh doslidzhen: novitni pidkhody [New Approaches to Research Activity in Methodology of Library Science]. Academic Papers of Vernadsky National Library of Ukraine, 42, 7–20 [in Ukrainian].

Voskoboinikova-Huzieva, O. (2017). Rozvytok metodolohii bibliotekoznavchykh doslidzhen: tradytsii ta novatsii [Development of methodology of library and research studies: traditions and news]. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 26–31 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Як цитувати

Цілина, М. (2023). Формування soft skills і компетенцій у здобувачів вищої освіти як підґрунтя адаптації майбутніх фахівців до професійної діяльності. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (11), 156–166. https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282675

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНА ОСВІТА