Особливості викладання освітньої компоненти «Концептуальні засади інформаційного пошуку» для підготовки магістрів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282674

Ключові слова:

викладання, «Концептуальні засади інформаційного пошуку», магістри, освітня компонента, Приватний вищий навчальний заклад «Київський університет культури»

Анотація

Метою статті є висвітлення практики викладання освітньої компоненти «Концептуальні засади інформаційного пошуку» для магістрів за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» у Приватному вищому навчальному закладі «Київський університет культури».

Методи дослідження. Було застосовано науковий аналіз, синтез, узагальнення – для виокремлення змісту методики викладання та узагальнення інформації про вміст освітньої компоненти «Концептуальні засади інформаційного пошуку»; структурний – для визначення її структури; класифікації – для типологізації основних організаційних форм освітнього процесу. Логічний та системний підходи дозволили виявити особливості викладання освітньої компоненти, простежити взаємозв’язок теорії і практики.

Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні особливостей викладання освітньої компоненти «Концептуальні засади інформаційного пошуку» для магістрів за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» у Приватному вищому навчальному закладі «Київський університет культури», які раніше не розглядалися, та його практичного досвіду.

Основні висновки. Освітня компонента «Концептуальні засади інформаційного пошуку» є необхідною для майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Використання при її викладанні таких інноваційних методів, як побудова інтелект-карт і фасетів, розробка словникових статей для інформаційно-пошукового тезауруса із прикріпленням до кожного здобувача освіти персональної теми, пов’язаної з майбутньою магістерською роботою, формує у них уяву про предмет дослідження, а робота із сайтами бібліотек та архівів дає змогу накопичити інформаційні ресурси для написання роботи. Перспективи подальших досліджень полягають у тому, що обговорення структури, змістовного наповнення та особливостей викладання освітніх компонент має відбуватися на постійній основі, щоб покращити підготовку фахівців інформаційної сфери і сприяти подальшому розвитку спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Біографія автора

Оксана Збанацька, Київський університет культури

Докторка наук з соціальних комунікацій, доцентка, кандидатка історичних наук

Посилання

Homolska, V. V. (2018). Transformatsiia kontseptsii marketynhu v suchasnomu sotsialno-eko¬nomichnomu prostori [Transformation of marketing concept in the modern social and economic space]. Eastern Europe: economy, business and management, 4 (15), 11–15 [in Ukrainian].

Kasian, V. (2021). Marketynh nekomertsiinykh subiektiv: implementatsiia do zmistu pidho¬tovky za spetsialnistiu 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Marketing of Non-commercial Subjects: Implementation to the Contentof Training in Special¬ty 029 "Information, Library and Archive"]. Bibliotechnyi visnyk, 2, 80–90. https://doi.org/10.15407/bv2021.02.080 [in Ukrainian].

Litovchenko, I. L. (2011). Genezis i evolyutsiya informatsionnoi kontseptsii marketinga [Genesis and evolution of the information concept of marketing] [Monograph]. Naukova dumka [in Russian].

Matviienko, M., & Tsyvin, M. (2019). «Informatsiini nauky» dlia "informatsiinoi spravy": vyiav¬lennia invariantiv i vzaiemozviazku ["Information science" for "information business": identifying invariants and interrelationships]. Bulletin of the Book Chamber, 3, 37–41 [in Ukrainian].

Naumova, O. E. (2013). Pidvyshchennia roli marketynhovykh informatsiinykh system pry zabez¬pechenni efektyvnoho upravlinnia marketynhom pidpryiemstva [Increase of the Market¬ing Information Systems Role at Providing of Effective Marketing Management of Enter¬prise]. Economic Herald of the Donbas, 2(32), 129–134 [in Ukrainian].

Novalska, T., & Bachynska, N. (2022). Internet-marketoloh za spetsialnistiu "Informatsiina, bib¬liotechna ta arkhivna sprava": funktsii ta kompetentnosti u konverhentnykh profesiinykh praktykakh [Internet Marketing Specialist in Programme Subject Area "Information, Library and Archival Studies": Functions and Competences in Convergent Professional Practices]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 9, 125–136. https://doi.org/10.31866/2616-7654.9.2022.259187 [in Ukrainian].

Novalska, T., & Kasian, V. (2021). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky internet-mar¬ketoloha za spetsialnistiu 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [The¬oretical and Methodological Fundamentals of Internet Marketing Training in Spe¬cialty 029 "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, 71–82. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233297 [in Ukrainian].

Oklander, M. A., Lytovchenko, I. L., & Botushan, M. I. (2011). Marketynhovi komunikatsii pro¬myslovykh pidpryiemstv v umovakh informatsiinoi ekonomiky [Marketing communications of industrial enterprises in the conditions of the information economy] [Monograph]. Astroprint [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Як цитувати

Збанацька, О. (2023). Особливості викладання освітньої компоненти «Концептуальні засади інформаційного пошуку» для підготовки магістрів. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (11), 144–155. https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282674

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНА ОСВІТА