Складові підготовки фахівців для системи документно-інформаційних комунікацій в Україні: методологія та дослідницькі методи
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282673Ключові слова:
методологія, методи, система підготовки фахівців, система документно-інформаційні комунікаціїАнотація
Метою статті є обґрунтування основних методологічних підходів та дослідницьких методів основних складових підготовки фахівців для системи документно-інформаційних комунікацій (ДІК) в Україні як напряму у межах інтегрованої спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» (ІБАС) і наукової спеціальності 27.00.03 – Книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство (наукова галузь 27 – соціальні комунікації).
Методи дослідження. Методологічні підходи до вивчення обраного об’єкта визначаються соціальною орієнтацією документно-інформаційної діяльності, історичною природою процесів її розвитку як педагогічної системи, диференціацією професійного простору і соціальним замовленням на підготовку кадрів відповідної кваліфікації.
Наукова новизна полягає в обґрунтуванні методологічних підходів та визначенні дослідницьких методів запропонованих складових, що виокремлені шляхом експлікації об’єкта дослідження, серед яких: теоретико-методологічні засади дослідження підготовки фахівців; еволюція підготовки фахівців; суспільні вимоги до підготовки фахівців; організаційно-освітні умови підготовки фахівців та концептуальна модель підготовки фахівців для системи документно-інформаційних комунікацій в умовах цифровізації.
Основні висновки. Розвиток системи підготовки фахівців для системи ДІК є інноваційним процесом, який вкладається у завдання соціального проєктування як виду науково-практичної діяльності, конструювання бажаних станів майбутнього та діагностики актуальних і перспективних проблем підготовки фахівців нової генерації.
Широкий контекст дослідження обраного об’єкта – історичний, соціокультурний, педагогічний – потребує застосування відповідних методів цих наук на кожному з етапів вивчення та до кожної зі складових об’єкта.
Наголошено, що вивчення становлення і розвитку підготовки фахівців для системи документно-інформаційних комунікацій в Україні в історичному контексті та процесах розвитку інноваційних змістових й організаційно-освітніх умов функціонування не вичерпується пропонованими методологічними підходами до дослідження обраного напряму, які є варіативними і передбачають застосування також інших методів досліджень.
Посилання
Boiko, N. I. (2014). Metody ta instrumenty modeliuvannia informatsiinykh protsesiv [Methods and tools of information processes modeling]. Journal of Lviv Polytechnic National University. Information Systems and Networks, 805, 361–367 [in Ukrainian].
Chornei, N. B., & Chornei, R. K. (2005). Teoriia system i systemnyi analiz [Systems theory and sys¬tem analysis]. The Interregional Academy of Personnel Management [in Ukrainian].
Havrysh, O. A., Boiarynova, K. O., & Kopishynska, K. O. (2019). Rozrobka startap-proektiv [Devel¬opment of startup projects]. National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" [in Ukrainian].
Lahovskyi, V. V., & Kraievskyi, V. M. (2020). Biznes-analityka ta modeliuvannia [Business analytics and modeling]. University of State Fiscal Service of Ukraine [in Ukrainian].
Lande, D. V., Furashev, V. M., & Yudkova, K. V. (2014). Osnovy informatsiinoho ta sotsialno-pravovoho modeliuvannia [Basics of informational and socio-legal modeling]. National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" [in Ukrainian].
Ostervalder, A., & Pinie, I. (2017). Stvoriuiemo biznes-model [We create a business model] (R. Kornuta, Trans.). Nash Format [in Ukrainian].
Sabatovska, I. S., & Kaidalova, L. H. (2014). Modeliuvannia diialnosti fakhivtsia [Modeling the ac¬tivity of a specialist]. National University of Pharmacy [in Ukrainian].
Shvydanenko, H. O., & Revutska, N. V. (2013). Formuvannia biznes-modeli pidpryiemstva [Forma¬tion of the business model of the enterprise]. Kyiv National Economic University Named after Vadym Hetman [in Ukrainian].
Surmin, Yu. P. (2006). Maisternia vchenoho [Scientist’s workshop]. Consortium for Enhancement of Ukrainian Management Education [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.