Інформаційна концепція маркетингу: підходи до осмислення сутності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282672

Ключові слова:

маркетинг, інформаційна концепція маркетингу, інформаційна діяльність, маркетингова діяльність, соціальні комунікації, інформаційні ресурси

Анотація

Метою статті є окреслення сутності інформаційно-ресурсної та інформаційно-діяльнісної складових як системоутворюючих маркетингової діяльності й основи подальшої розробки інформаційної концепції маркетингу.

Методи дослідження. Застосовано метод сходження від абстрактного до конкретного для визначення, відділення та виокремлення інформаційної складової як істотної властивості та суттєвої ознаки маркетингу; гіпотетичний аналіз дав змогу окреслити сутність інформаційної концепції маркетингу, а інформаційний підхід – виявити інформаційну сутність маркетингової діяльності.

Наукова новизна дослідження полягає у: пропозиції розгляду маркетингової діяльності у теоретико-методологічному полі інформаційних наук; окресленні сутнісних інформаційних складових маркетингової діяльності, якими є інформація, інформаційні ресурси, інформаційний механізм маркетингу, інформаційно-комунікаційне поле маркетингової діяльності.

Основні висновки. Базовими для інформаційної концепції маркетингу є науково обґрунтовані принципи, закони і закономірності інформаційної діяльності, відповідно до яких визначається зміст інформаційно-комунікаційної маркетингової діяльності, розкриваються форми та види інформаційної маркетингової діяльності згідно з динамікою процесів якісного перетворення всієї інформаційної сфери життя, розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та інформаційних потреб споживачів.

Інформаційний підхід до виявлення сутності інформаційної діяльності у маркетингу дає змогу розкрити найбільш характерні інформаційні аспекти, що визначають функціонування і розвиток маркетингу, і обґрунтувати теоретичні основи його інформаційної концепції. Інформаційна концепція маркетингу може бути побудована на основі вивчення у системних зв’язках таких складових: інформаційні науки – соціальна інформатика – інформаційна діяльність – інформаційні процеси та системи у соціальній сфері – прикладні соціально-комунікаційні технології – маркетинг.

Біографії авторів

Оксана Матвієнко, Київський національний університет культури і мистецтв

Докторка педагогічних наук, професорка

Михайло Цивін, Міжрегіональна академія управління персоналом

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Harbuziuk, I. V. (2019). Poniatiino-katehorialnyi analiz vykhovannia pidlitka na zasadakh rozvytku zhyttievykh navychok [Conceptual and categorical analysis of adolescent education based on the development of life skills]. In I. D. Bekh, & R. V. Malynoshevskyi (Eds.), Suchasnyi vykhovnyi protses: sutnist ta innovatsiinyi potentsial [Modern educational process: essence and innovative potential] [Proceedings of the Conference] (Iss. 7, pp. 49–54). NAIR [in Ukrainian].

Koval, K. O. (2015). Rozvytok "soft skills" u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [Development of "soft skills" for students is one of important factors of employment]. Visnyk of Vinnytsia Polytechnical Institute, 2, 162–167. https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/827/826 [in Ukrainian].

Maliuk, O. Yu. (2010). Metodolohichni osoblyvosti formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentsii u studentiv spetsialnosti "Dokumentoznavstvo ta informatsiina diialnist" [Methodological features of formation of informational and communicative competence among students of the specialty "Documentation studies and information activity"]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences, 12(199), 158–162 [in Ukrainian].

Malyk, H. D. (2013). Kompetentnisnyi profil dokumentoznavtsia [Competency profile of a document scientist]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 41, 82–92 [in Ukrainian].

Nakhod, S. A. (2018). Znachushchist "soft skills" dlia profesiinoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [Importance of "soft skills" for professional formation of future specialists of sicionomic professions]. Naukovyi Chasopys National Pedagogical Dragomanov University. Series 5: Pedagogical Sciences: Realias and Perspectives, 63, 131–135 [in Ukrainian].

Nazarenko, N. S. (2008). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh dokumentoznavtsiv u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin [Formation of communicative competence of future document scholars in the process of studying humanitarian disciplines] [Abstract of PhD Dissertation, Institute of Higher Education of the Academy of Educational Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].

Yablonska, Kh. (2020, May 14). Yaki navychky varto rozvyvaty, shchob buty uspishnymy u maibutnomu [What skills should be developed to be successful in the future]. Happy Monday. https://happymonday.ua/yaki-navychky-varto-rozvyvaty [in Ukrainian].

Yanyshyn, O. K. (2012). Formuvannia komunikatyvnykh umin maibutnikh dokumentoznavtsiv zasobamy mediaosvitnikh tekhnolohii [Formation of communication skills of future document scholars by means of media educational technologies] [Abstract of PhD Dissertation, Institute of Higher Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].

Zinchenko, V. M., & Stepanenko, O. K. (2017). Formuvannia movlennievoi kompetentnosti profesiino oriientovanoi osobystosti [Formation of speech competence of a professionally oriented individual]. Okhotnik [in Ukrainian].

Zlenko, A., & Miroshnichenko, D. (2021). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti u fakhivtsiv z dokumentoznavstva ta informatsiinoi diialnosti yak zaporuka uspishnoi kar’iery [Development of communicative competencein specialists document and information activity as a guarantee of a successful career]. Society. Document. Communication, 13, 291– 310. https://doi.org/10.31470/2518-7600-2021-13-291-310 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Як цитувати

Матвієнко, О., & Цивін, М. (2023). Інформаційна концепція маркетингу: підходи до осмислення сутності. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (11), 125–134. https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282672

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ