Інформаційна концепція маркетингу: підходи до осмислення сутності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.11.2023.282672Ключові слова:
маркетинг, інформаційна концепція маркетингу, інформаційна діяльність, маркетингова діяльність, соціальні комунікації, інформаційні ресурсиАнотація
Метою статті є окреслення сутності інформаційно-ресурсної та інформаційно-діяльнісної складових як системоутворюючих маркетингової діяльності й основи подальшої розробки інформаційної концепції маркетингу.
Методи дослідження. Застосовано метод сходження від абстрактного до конкретного для визначення, відділення та виокремлення інформаційної складової як істотної властивості та суттєвої ознаки маркетингу; гіпотетичний аналіз дав змогу окреслити сутність інформаційної концепції маркетингу, а інформаційний підхід – виявити інформаційну сутність маркетингової діяльності.
Наукова новизна дослідження полягає у: пропозиції розгляду маркетингової діяльності у теоретико-методологічному полі інформаційних наук; окресленні сутнісних інформаційних складових маркетингової діяльності, якими є інформація, інформаційні ресурси, інформаційний механізм маркетингу, інформаційно-комунікаційне поле маркетингової діяльності.
Основні висновки. Базовими для інформаційної концепції маркетингу є науково обґрунтовані принципи, закони і закономірності інформаційної діяльності, відповідно до яких визначається зміст інформаційно-комунікаційної маркетингової діяльності, розкриваються форми та види інформаційної маркетингової діяльності згідно з динамікою процесів якісного перетворення всієї інформаційної сфери життя, розвитком інформаційно-комунікаційних технологій та інформаційних потреб споживачів.
Інформаційний підхід до виявлення сутності інформаційної діяльності у маркетингу дає змогу розкрити найбільш характерні інформаційні аспекти, що визначають функціонування і розвиток маркетингу, і обґрунтувати теоретичні основи його інформаційної концепції. Інформаційна концепція маркетингу може бути побудована на основі вивчення у системних зв’язках таких складових: інформаційні науки – соціальна інформатика – інформаційна діяльність – інформаційні процеси та системи у соціальній сфері – прикладні соціально-комунікаційні технології – маркетинг.
Посилання
Harbuziuk, I. V. (2019). Poniatiino-katehorialnyi analiz vykhovannia pidlitka na zasadakh rozvytku zhyttievykh navychok [Conceptual and categorical analysis of adolescent education based on the development of life skills]. In I. D. Bekh, & R. V. Malynoshevskyi (Eds.), Suchasnyi vykhovnyi protses: sutnist ta innovatsiinyi potentsial [Modern educational process: essence and innovative potential] [Proceedings of the Conference] (Iss. 7, pp. 49–54). NAIR [in Ukrainian].
Koval, K. O. (2015). Rozvytok "soft skills" u studentiv – odyn z vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [Development of "soft skills" for students is one of important factors of employment]. Visnyk of Vinnytsia Polytechnical Institute, 2, 162–167. https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/827/826 [in Ukrainian].
Maliuk, O. Yu. (2010). Metodolohichni osoblyvosti formuvannia informatsiino-komunikatyvnoi kompetentsii u studentiv spetsialnosti "Dokumentoznavstvo ta informatsiina diialnist" [Methodological features of formation of informational and communicative competence among students of the specialty "Documentation studies and information activity"]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences, 12(199), 158–162 [in Ukrainian].
Malyk, H. D. (2013). Kompetentnisnyi profil dokumentoznavtsia [Competency profile of a document scientist]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 41, 82–92 [in Ukrainian].
Nakhod, S. A. (2018). Znachushchist "soft skills" dlia profesiinoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [Importance of "soft skills" for professional formation of future specialists of sicionomic professions]. Naukovyi Chasopys National Pedagogical Dragomanov University. Series 5: Pedagogical Sciences: Realias and Perspectives, 63, 131–135 [in Ukrainian].
Nazarenko, N. S. (2008). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh dokumentoznavtsiv u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin [Formation of communicative competence of future document scholars in the process of studying humanitarian disciplines] [Abstract of PhD Dissertation, Institute of Higher Education of the Academy of Educational Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].
Yablonska, Kh. (2020, May 14). Yaki navychky varto rozvyvaty, shchob buty uspishnymy u maibutnomu [What skills should be developed to be successful in the future]. Happy Monday. https://happymonday.ua/yaki-navychky-varto-rozvyvaty [in Ukrainian].
Yanyshyn, O. K. (2012). Formuvannia komunikatyvnykh umin maibutnikh dokumentoznavtsiv zasobamy mediaosvitnikh tekhnolohii [Formation of communication skills of future document scholars by means of media educational technologies] [Abstract of PhD Dissertation, Institute of Higher Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].
Zinchenko, V. M., & Stepanenko, O. K. (2017). Formuvannia movlennievoi kompetentnosti profesiino oriientovanoi osobystosti [Formation of speech competence of a professionally oriented individual]. Okhotnik [in Ukrainian].
Zlenko, A., & Miroshnichenko, D. (2021). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti u fakhivtsiv z dokumentoznavstva ta informatsiinoi diialnosti yak zaporuka uspishnoi kar’iery [Development of communicative competencein specialists document and information activity as a guarantee of a successful career]. Society. Document. Communication, 13, 291– 310. https://doi.org/10.31470/2518-7600-2021-13-291-310 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.