Соціальна мережа TikTok як засіб інтернет-маркетингу бібліотек України
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.10.2022.269440Ключові слова:
бібліотека, TikTok, інтернет-маркетинг, соціальна мережа, молодь, тренд, відеоконтентАнотація
Метою статті є обґрунтування актуалізації використання бібліотеками України соціальної мережі TikTok як ефективного засобу інтернет-маркетингу та виявлення його специфіки на платформі.
Методологія дослідження. Досягненню поставленої мети сприяло використання сукупності наукових методів: аналізу, синтезу, індукції, комплексності та усебічності пізнання, інформаційної діагностики, узагальнення, абстрагування та систематизації. Зокрема, за допомогою методу статистичного аналізу стало можливим з’ясування стану присутності бібліотек України в TikTok.
Наукова новизна дослідження полягає у визначенні стану присутності бібліотек України в соціальній мережі TikTok, аргументації необхідності та ефективності використання бібліотечними закладами цієї платформи як засобу інтернет-маркетингу, а також в окресленні методів його успішної реалізації. Запропоновано використання терміна «слідкувач», який є офіційним у соціальній мережі TikTok у його локалізації для України, і означає «користувач, який підписався на сторінку».
Висновки. Сьогодні використання публічними бібліотеками України соціальної мережі TikTok як засобу інтернет-маркетингу актуалізується через перспективні можливості на цій платформі, а саме: охоплення цільової аудиторії (91 % аудиторії TikTok); налагодження ефективної комунікації з користувачами через трендовий формат контенту TikTok; формування іміджу діджиталізованого та популярного закладу серед молоді; широкий інструментарій для самостійного створення якісного контенту; просування без вкладень рекламного бюджету завдяки алгоритмам і віральності платформи та рівні шанси потрапляння в «Рекомендоване» як у сторінок мільйонників, так і у нових облікових записів.
Специфічними методами успішної реалізації бібліотечного відеоконтенту в соціальній мережі TikTok як основи ефективного інтернет-маркетингу на цій платформі виявились: попереднє визначення контенту для своєї сторінки, який би користувачі копіювали; адаптація під бібліотечну тематику трендів TikTok; дотримання правила зацікавлення аудиторії з перших трьох секунд відео; використання у створенні контенту результатів останніх досліджень актуальних тенденцій TikTok; регулярне створення контенту (3–5 роликів на тиждень) та аналіз найуспішніших форматів публікацій.
Посилання
Bielova, T. H., & Voitovych, N. Yu. (2019). Suchasni trendy u marketynhovomu seredovyshchi pidpryiemstva [Modern trends in the marketing environment of the enterprise]. Uzhorod National University Herald. Series: International Economic Relations And World Economy, 23(1), 16–19. http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/23_1_2019ua/5.pdf [in Ukrainian].
Biblioteka № 117 [@biblioteka__117]. (2022, February 23). #biblioteka #wesanderson #kyiv #rek #fyp [library #wesanderson #kyiv #rek #fyp] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@biblioteka__117/video/7068013242316016902?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].
Biblioteka Dobryka [@kinderlibrary5]. (2021, December 7). #biblioteka #bibliotekadobryka [#library #librarydobrika] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@kinderlibrary5/video/7038967962484624645?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].
Biblioteka TNVK "Shkola-litsei 6" [@biblioteka.school6.ter]. (2022, October 5). #biblioteka #vchymotrendy #chytai #dity #shkola #chytatymodno #chytatykruto #rekomendatsii #hlobalniierekomendatsyy [#library #learningtrends #read #children #school #readable #chitatikruto #recommendations #globalrecommendations] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@biblioteka.school6.ter/video/7150935020272635141?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].
Vinnytska tsentralna miska biblioteka imeni I. Bevza [@vin.city.lib]. (2022, June 15). #vinnytskamiskabiblioteka #biblioteka #vinnytsia #chytachi #rekomendatsii #ukraina #dity #robota #robotazditmy #knyhy [#Vinnytsikamiskabiblioteka #library #Vinnytsia #readers #recommendations #ukrainia #children #work #robotazditmy #books] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@vin.city.lib/video/7109470668755946757?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].
Havrylenko, B. Yu. (2020). Osoblyvosti vykorystannia platformy TikTok u komunikatsii ukrainskykh brendiv [Peculiarities of using the TikTok platform in the communication of Ukrainian brands] [Master’s thesis, National University of Kyiv-Mohyla Academy]. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/18356 [in Ukrainian].
Hranchak, T., & Skiter, T. (2019). Internet-marketynh u diialnosti bibliotek Ukrainy [Internet marketing in the activities of Ukrainian libraries]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 4, 36–55. https://doi.org/10.31866/2616-7654.4.2019.187817 [in Ukrainian].
Hrytsyk, T. (2022, August 13). Shablony TikTok: yak vykorystovuvaty [TikTok Templates: How to Use]. AIN. https://ain.ua/2022/08/13/shablony-tiktok-yak-vykorystovuvaty/ [in Ukrainian].
Ivanyna, R., & Mykytas, P. (2022, February 16). Yak chasto i koly potribno publikuvaty rolyky v TikTok? [How often and when should you post videos on TikTok?]. Elit-Web. https://elit-web.ua/ua/blog/luchshee-vremya-dlya-postinga-v-tiktok [in Ukrainian].
Korporatyvnyi Tik Tok akkaunt ALLO zibrav ponad 5 milioniv laikiv [Corporate Tik Tok account ALLO has collected more than 5 million likes]. (2020, November 18). RAU. https://rau.ua/press-release-uk/korporatyvnyj-tik-tok-akkaunt-allo-zibrav-ponad-5-miljoniv-lajkiv/ [in Ukrainian].
Maranchak, M. M. (2021). Stratehii reputatsiinoho internet-marketynhu publichnykh bibliotek Ukrainy [Reputational internet marketing strategies of public libraries of Ukraine] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Osiik, D. (2021, March 1). Chy mozhna zlamaty alhorytmy sotsmerezh: Facebook, Instagram, TikTok [Is it possible to hack the algorithms of social networks: Facebook, Instagram, TikTok]. RAU. https://rau.ua/novyni/zlamaty-algorytmy-sotsmerezh/ [in Ukrainian].
Ponomarenko, I. V. (2019). TikTok-marketynh [TikTok marketing]. Market Infrastructure, 36, 230– 234. https://doi.org/10.32843/infrastruct36-37 [in Ukrainian].
Taller, Ye. (2021, February 21). Navishcho brendam potriben TikTok i za yakymy pravylamy hraty na platformi? [Why do brands need TikTok and what are the rules for playing on the platform?]. HB. https://biz.nv.ua/ukr/experts/prosuvannya-v-tiktok-yak-vikoristovuvati-platformu-plyusi-i-minusi-tiktok-50143206.html [in Ukrainian].
Kharkovchuk, O. (2021, November 23). Trendy virusnoho kontentu v TikTok – doslidzhennia SEMRush [TikTok Viral Content Trends – SEMRush Research]. Webpromo. https://web-promo.ua/ua/blog/trendy-virusnogo-kontenta-v-tiktok-issledovanie-semrush/#trendovye-zhanry-video-v-tiktok [in Ukrainian].
Shkil, L. (2022, August 6). 28 mln v YouTube, 10 mln u TikTok: yak viina zminyla ukrainski sotsmerezhi [28 million in YouTube, 10 million in TikTok: how the war changed the Ukrainian social network]. AIN. https://ain.ua/2022/08/06/yak-vijna-zminyla-soczmerezhi/ [in Ukrainian].
Shcho mozhna znimaty v TikTok, shchob staty populiarnym v 2022 [What can be filmed in TikTok to become popular in 2022]. (2022, January 19). MARKETER. https://marketer.ua/ua/tiktok-trends-2022/ [in Ukrainian].
Bogan, K. (2021, October 25). TikTok: 8 Ways Libraries Are Using It. Librarians on TikTok. https://dontyoushushme.com/2021/10/25/tiktok-8-ways-libraries-are-using-it/ [in English].
Hursh, A. (2021). The Library’s Guide to TikTok: The Pros and Cons of Joining One of the Hottest Social Media Platforms. Super Library Marketing: Practical Tips and Ideas for Library Promotion. https://superlibrarymarketing.com/2021/04/26/librarytiktok/ [in English].
Kemp, S. (2022, January 26). Digital 2022: Global Overview Report. DataReportal. https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report?utm_source=Global_Digital_Reports&utm_medium=Article&utm_campaign=Digital_2022 [in English].
Stephens, R. (2022). Getting started with TikTok for library marketing. Public Services Quarterly, 18(1), 59–64. https://doi.org/10.1080/15228959.2021.2008286 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.