Соціальна мережа TikTok як засіб інтернет-маркетингу бібліотек України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.10.2022.269440

Ключові слова:

бібліотека, TikTok, інтернет-маркетинг, соціальна мережа, молодь, тренд, відеоконтент

Анотація

Метою статті є обґрунтування актуалізації використання бібліотеками України соціальної мережі TikTok як ефективного засобу інтернет-маркетингу та виявлення його специфіки на платформі.

Методологія дослідження. Досягненню поставленої мети сприяло використання сукупності наукових методів: аналізу, синтезу, індукції, комплексності та усебічності пізнання, інформаційної діагностики, узагальнення, абстрагування та систематизації. Зокрема, за допомогою методу статистичного аналізу стало можливим з’ясування стану присутності бібліотек України в TikTok.

Наукова новизна дослідження полягає у визначенні стану присутності бібліотек України в соціальній мережі TikTok, аргументації необхідності та ефективності використання бібліотечними закладами цієї платформи як засобу інтернет-маркетингу, а також в окресленні методів його успішної реалізації. Запропоновано використання терміна «слідкувач», який є офіційним у соціальній мережі TikTok у його локалізації для України, і означає «користувач, який підписався на сторінку».

Висновки. Сьогодні використання публічними бібліотеками України соціальної мережі TikTok як засобу інтернет-маркетингу актуалізується через перспективні можливості на цій платформі, а саме: охоплення цільової аудиторії (91 % аудиторії TikTok); налагодження ефективної комунікації з користувачами через трендовий формат контенту TikTok; формування іміджу діджиталізованого та популярного закладу серед молоді; широкий інструментарій для самостійного створення якісного контенту; просування без вкладень рекламного бюджету завдяки алгоритмам і віральності платформи та рівні шанси потрапляння в «Рекомендоване» як у сторінок мільйонників, так і у нових облікових записів.

Специфічними методами успішної реалізації бібліотечного відеоконтенту в соціальній мережі TikTok як основи ефективного інтернет-маркетингу на цій платформі виявились: попереднє визначення контенту для своєї сторінки, який би користувачі копіювали; адаптація під бібліотечну тематику трендів TikTok; дотримання правила зацікавлення аудиторії з перших трьох секунд відео; використання у створенні контенту результатів останніх досліджень актуальних тенденцій TikTok; регулярне створення контенту (3–5 роликів на тиждень) та аналіз найуспішніших форматів публікацій.

Біографія автора

Надія Маранчак, Київський національний університет культури і мистецтв

Старша викладачка кафедри комп’ютерних наук

Посилання

Bielova, T. H., & Voitovych, N. Yu. (2019). Suchasni trendy u marketynhovomu seredovyshchi pidpryiemstva [Modern trends in the marketing environment of the enterprise]. Uzhorod National University Herald. Series: International Economic Relations And World Economy, 23(1), 16–19. http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/23_1_2019ua/5.pdf [in Ukrainian].

Biblioteka № 117 [@biblioteka__117]. (2022, February 23). #biblioteka #wesanderson #kyiv #rek #fyp [library #wesanderson #kyiv #rek #fyp] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@biblioteka__117/video/7068013242316016902?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].

Biblioteka Dobryka [@kinderlibrary5]. (2021, December 7). #biblioteka #bibliotekadobryka [#library #librarydobrika] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@kinderlibrary5/video/7038967962484624645?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].

Biblioteka TNVK "Shkola-litsei 6" [@biblioteka.school6.ter]. (2022, October 5). #biblioteka #vchymotrendy #chytai #dity #shkola #chytatymodno #chytatykruto #rekomendatsii #hlobalniierekomendatsyy [#library #learningtrends #read #children #school #readable #chitatikruto #recommendations #globalrecommendations] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@biblioteka.school6.ter/video/7150935020272635141?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].

Vinnytska tsentralna miska biblioteka imeni I. Bevza [@vin.city.lib]. (2022, June 15). #vinnytskamiskabiblioteka #biblioteka #vinnytsia #chytachi #rekomendatsii #ukraina #dity #robota #robotazditmy #knyhy [#Vinnytsikamiskabiblioteka #library #Vinnytsia #readers #recommendations #ukrainia #children #work #robotazditmy #books] [Video]. TikTok. https://www.tiktok.com/@vin.city.lib/video/7109470668755946757?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 [in Ukrainian].

Havrylenko, B. Yu. (2020). Osoblyvosti vykorystannia platformy TikTok u komunikatsii ukrainskykh brendiv [Peculiarities of using the TikTok platform in the communication of Ukrainian brands] [Master’s thesis, National University of Kyiv-Mohyla Academy]. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/18356 [in Ukrainian].

Hranchak, T., & Skiter, T. (2019). Internet-marketynh u diialnosti bibliotek Ukrainy [Internet marketing in the activities of Ukrainian libraries]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 4, 36–55. https://doi.org/10.31866/2616-7654.4.2019.187817 [in Ukrainian].

Hrytsyk, T. (2022, August 13). Shablony TikTok: yak vykorystovuvaty [TikTok Templates: How to Use]. AIN. https://ain.ua/2022/08/13/shablony-tiktok-yak-vykorystovuvaty/ [in Ukrainian].

Ivanyna, R., & Mykytas, P. (2022, February 16). Yak chasto i koly potribno publikuvaty rolyky v TikTok? [How often and when should you post videos on TikTok?]. Elit-Web. https://elit-web.ua/ua/blog/luchshee-vremya-dlya-postinga-v-tiktok [in Ukrainian].

Korporatyvnyi Tik Tok akkaunt ALLO zibrav ponad 5 milioniv laikiv [Corporate Tik Tok account ALLO has collected more than 5 million likes]. (2020, November 18). RAU. https://rau.ua/press-release-uk/korporatyvnyj-tik-tok-akkaunt-allo-zibrav-ponad-5-miljoniv-lajkiv/ [in Ukrainian].

Maranchak, M. M. (2021). Stratehii reputatsiinoho internet-marketynhu publichnykh bibliotek Ukrainy [Reputational internet marketing strategies of public libraries of Ukraine] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Osiik, D. (2021, March 1). Chy mozhna zlamaty alhorytmy sotsmerezh: Facebook, Instagram, TikTok [Is it possible to hack the algorithms of social networks: Facebook, Instagram, TikTok]. RAU. https://rau.ua/novyni/zlamaty-algorytmy-sotsmerezh/ [in Ukrainian].

Ponomarenko, I. V. (2019). TikTok-marketynh [TikTok marketing]. Market Infrastructure, 36, 230– 234. https://doi.org/10.32843/infrastruct36-37 [in Ukrainian].

Taller, Ye. (2021, February 21). Navishcho brendam potriben TikTok i za yakymy pravylamy hraty na platformi? [Why do brands need TikTok and what are the rules for playing on the platform?]. HB. https://biz.nv.ua/ukr/experts/prosuvannya-v-tiktok-yak-vikoristovuvati-platformu-plyusi-i-minusi-tiktok-50143206.html [in Ukrainian].

Kharkovchuk, O. (2021, November 23). Trendy virusnoho kontentu v TikTok – doslidzhennia SEMRush [TikTok Viral Content Trends – SEMRush Research]. Webpromo. https://web-promo.ua/ua/blog/trendy-virusnogo-kontenta-v-tiktok-issledovanie-semrush/#trendovye-zhanry-video-v-tiktok [in Ukrainian].

Shkil, L. (2022, August 6). 28 mln v YouTube, 10 mln u TikTok: yak viina zminyla ukrainski sotsmerezhi [28 million in YouTube, 10 million in TikTok: how the war changed the Ukrainian social network]. AIN. https://ain.ua/2022/08/06/yak-vijna-zminyla-soczmerezhi/ [in Ukrainian].

Shcho mozhna znimaty v TikTok, shchob staty populiarnym v 2022 [What can be filmed in TikTok to become popular in 2022]. (2022, January 19). MARKETER. https://marketer.ua/ua/tiktok-trends-2022/ [in Ukrainian].

Bogan, K. (2021, October 25). TikTok: 8 Ways Libraries Are Using It. Librarians on TikTok. https://dontyoushushme.com/2021/10/25/tiktok-8-ways-libraries-are-using-it/ [in English].

Hursh, A. (2021). The Library’s Guide to TikTok: The Pros and Cons of Joining One of the Hottest Social Media Platforms. Super Library Marketing: Practical Tips and Ideas for Library Promotion. https://superlibrarymarketing.com/2021/04/26/librarytiktok/ [in English].

Kemp, S. (2022, January 26). Digital 2022: Global Overview Report. DataReportal. https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report?utm_source=Global_Digital_Reports&utm_medium=Article&utm_campaign=Digital_2022 [in English].

Stephens, R. (2022). Getting started with TikTok for library marketing. Public Services Quarterly, 18(1), 59–64. https://doi.org/10.1080/15228959.2021.2008286 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-28

Як цитувати

Маранчак, Н. (2022). Соціальна мережа TikTok як засіб інтернет-маркетингу бібліотек України. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (10), 22–35. https://doi.org/10.31866/2616-7654.10.2022.269440

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕКА У ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ