Інструментарій архівної інтернет-комунікації в аспекті розвитку соціальних мереж
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.9.2022.259191Ключові слова:
архів, комунікація, соціальні мережі, акаунт, інтернет-комунікація, Facebook, Instagram, Twitter, YouTubeАнотація
Максимальне використання архівними установами інтернет-комунікації може забезпечити двосторонню взаємодію між архівом і користувачами її послуг. У цій інтернет-екосистемі відбуватиметься своєчасний взаємозв’язок архіву із суспільством, через призму цього взаємозв’язку архівна установа отримає можливість самореклами, створення нового іміджу серед інтернет-аудиторії і залучення потенційних донорів. Така результативність може бути досягнута через власний унікальний контент на онлайн-платформах, що входять до системи мережевої інтернет-комунікації архівної установи.
Метою дослідження є визначення ефективних засобів архівної інтернет-комунікації через призму акаунтів у соціальних мережах.
Методологія дослідження ґрунтується на використанні загальнонаукових методів, а саме синтезу, опису, пояснення, аналізу, порівняння.
Наукова новизна. У дослідженні схарактеризовано контент акаунтів соціальних мереж українських архівних установ, подано рекомендації щодо його удосконалення для поліпшення архівної інтернет-комунікації. За основу дослідження взято акаунти соціальних мереж архівів (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube) як джерело архівної інтернет-комунікації. Було проаналізовано мережеву активність 9 центральних державних архівів, 24 державних обласних архіви і Державний архів м. Києва. Для порівняння проведено аналіз соціальних мереж Національних архівів США, за допомогою яких здійснюється мережева інтернет-комунікація. Дослідження показало, що 9 центральних архівів, 24 обласні архіви та архів у м. Києві мають акаунти у Facebook, 16 архівних установ присутні в Instagram, YouTube – 17 каналів, у Twitter представлено 2 архіви.
Висновки. Отже, архівні установи можуть акумулювати свій потенціал для продукування якісного, цікавого, а головне – унікального контенту в одній із соціальних мереж, щоб досягти максимальних результатів у популяризації своєї сторінки у соціальній мережі. Пропонується активно займатися просуванням акаунтів у Facebook, оскільки стартові дані профілів у цій соціальній мережі є найбільш високими, враховуючи кількість підписників і наявний досвід адміністрування сторінок.
Посилання
Bezdrabko, V. V. (2018). Zarubizhnyi dosvid arkhivatsii elektronnykh dokumentiv: e-poshta ta tvity [Foreign Experience in Archiving Electronic Documents: E-mail and Tweets]. Ancient Sumy Land, 52, 80–89 [in Ukrainian].
Bezdrabko, V. V. (2021). Sotsialni merezhi y arkhivni praktyky [Social Networks and Archival Practices]. Archives of Ukraine, 3(328), 16–35 [in Ukrainian].
Vasylchenko, M. M. (2014). Orhanizatsiino-funktsionalni transformatsii arkhiviv u suchasnomu sotsialno-komunikatsiinomu seredovyshchi [Organisational and Functional Transformations of Archives in the Modern Social and Communication Environment] [Abstract of PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Culture] [in Ukrainian].
Zabelina, O. M. (2017). SMM-stratehiia yak innovatsiina tekhnolohiia v sotsiokulturnomu prostori [SMM-Strategy as an Innovation Technology in Socio-Cultural Environment]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 50, 207–215 [in Ukrainian].
Kasian, V. V. (2021). Menedzhment veb-kontentu yak suchasnyi polifunktsionalnyi napriam informatsiino-komunikatyvnoi diialnosti [Web Content Management as Modern Polyfunctional Direction of Information and Communication Activity]. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 57–63 [in Ukrainian].
Kyselova A. (2005). Arkhivni resursy Ukrainy v hlobalnii informatsiinii merezhi: vydy, dostup, perspektyvy [Archival Resources of Ukraine in the Global Information Network: Types, Access, Prospects] [Abstract of PhD Dissertation, Ukrainian Research Institute of Archival Affairs and Record Keeping] [in Ukrainian].
Korzhuk, N. A. (2020). Suchasni instrumenty efektyvnoi reprezentatsii arkhivnykh resursiv Ukrainy [Modern Tools for Effective Representation of Archival Resources of Ukraine]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 58, 47–57 [in Ukrainian]
Kent, M. L., Taylor, M., & White, W. J. (2003). The Relationship Between Web Site Design and Organisational Responsiveness to Stakeholders. Public Relations Review, 29(1), 63–77. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(02)00194-7 [in English].
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 61. https://www.slideshare.net/escpexchange/kaplan-haenlein-users-of-the-world-unite-the-challenges-and-opportunities-of-social-media [in English].
Gilad, S., Maor, M., & Bloom, P. B.-N. (2015). Organisational Reputation, the Content of Public Allegations, and Regulatory Communication. Journal of Public Administration Research and Theory, 25(2), 451–478. https://doi.org/10.1093/jopart/mut041 [in English].
Grunig, J., & Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. Holt, Rinehart and Winston [in English].
McGovern, N. Y. (2018). Archives, History, and Technology: Prologue and Possibilities for SAA and the Archival Community. The American Archivist, 81(1), 9–22. https://doi.org/10.17723/0360-9081-81.1.9 [in English].
Williamson, F., Vieira S., & Williamson, J. (2015). Marketing Finding Aids on Social Media: What Worked and What Didn’t Work. The American Archivist, 78(2), 488–513. https://doi.org/10.17723/0360-9081.78.2.488 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.