Інтернет-маркетолог за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»: функції та компетентності у конвергентних професійних практиках
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.9.2022.259187Ключові слова:
інтернет-маркетолог, спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», фахівець з інформаційних ресурсів, рекламіст, аналітик, компетентностіАнотація
Метою статті є виявити трудові функції і компетентності інтернет-маркетолога у конвергентних професійних практиках, які узагальнені й унормовані у Професійних стандартах споріднених видів діяльності.
Методологія дослідження визначена такими методами, як інформаційний аналіз чинних Професійних стандартів, відповідних діяльності інтернет-маркетолога; змістовий аналіз предметного поля об’єкта – семантичний, логічний та лінгвістичний аналіз масиву документів (освітніх і професійних стандартів, освітніх програм, фахових наукових публікацій, контенту інтернет-ресурсів); педагогічного проєктування – для пропозиції інтегрованих навчальних дисциплін до освітньо-професійної програми підготовки інтернет-маркетолога.
Наукова новизна дослідження полягає у: виявлених функціях та компетентностях інтернет-маркетолога, підготовка якого здійснюється за спеціальністю ІБАС у споріднених видах професійної діяльності, представлених у Професійних стандартах фахівця з інформаційних ресурсів, фахівця-аналітика з дослідження товарного ринку та рекламіста; пропозиціях професійно орієнтованих дисципліни, які разом з іншими дисциплінами професійної та практичної підготовки утворюють освітню модель підготовки інтернет-маркетолога у взаємовпливі та взаємозв’язку всіх її складових.
Основні висновки. Унікальність змісту освітньої програми «Менеджмент соціально-комунікаційних мереж. Інтернет-маркетинг» за спеціальністю ІБАС визначається її предметною орієнтованістю на «цифрові» засоби праці, конвергентністю із освітніми програмами в галузі маркетингу і належністю до предметного поля інформаційно-управлінської, інформаційно-аналітичної та соціально-комунікативної діяльності відповідно до теоретичного змісту предметної області діяльності фахівця за стандартом спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
Цілісний розгляд функцій інтернет-маркетолога у маркетингових та інформаційно-аналітичних професійних практиках і використанні соціально-комунікативних технологій позиціювання суб’єктів соціальної діяльності в суспільстві (зв’язки із громадськістю, реклама, іміджмейкінг тощо) дає змогу системного окреслення компетентнісної сфери фахівця.
Аналіз Професійних стандартів фахівця з інформаційних ресурсів, фахівця-аналітика із дослідження товарного ринку, рекламіста як споріднених із діяльністю інтернет-маркетолога дав змогу окреслити компетентності, які мають бути включені до моделі майбутнього фахівця для забезпечення її змістової валідності.
Виявлені компетентності дають змогу конкретизувати освітньо-професійну програму підготовки фахівця і включити до навчального плану узагальнюючі дисципліни, які разом з іншими професійно орієнтованими дисциплінами навчального плану утворюють освітню модель підготовки інтернет-маркетолога у взаємовпливі та взаємозв’язку всіх її складових.
Посилання
Bachynska, N. A., Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2021). Menedzher veb-kontentu: vstup do fakhu [Web Content Manager: Introduction to the Specialty]. Kyiv National University of Culture and Arts Publishing Center [in Ukrainian].
Vysotska, O. Ye. (2011). Osvita dlia staloho rozvytku [Education for Sustainable Development]. Roial Prynt [in Ukrainian].
Artomov, I. V., Shershun, A. V., & Piasetska-Ustych, S. V. (Comps). (2015). Innovatsii u vyshchii osviti: hlosarii terminiv i poniat [Innovations in Higher Education: a Glossary of Terms and Concepts]. Uzhhorod National University [in Ukrainian].
Kasian, V. V. (2021a). Marketynh nekomertsiinykh sub’iektiv: implementatsiia do zmistu pidhotovky za spetsialnistiu 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Marketing of Non-profit Entities: Implementation of the Content of Training in the Programme Subject Area 029 "Information, Library and Archival Studies"]. Bibliotechnyi visnyk, 2, 80–90 [in Ukrainian].
Kasian, V. V. (2021b). Menedzhment veb-kontentu yak suchasnyi polifunktsionalnyi napriam informatsiino-komunikatyvnoi diialnosti [Web Content Management as a Modern Multifunctional Direction of Information and Communication Activities]. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 57–63. https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2021.229857 [in Ukrainian].
Vstup. OSVITA. UA. (2021). Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv [Kyiv National University of Culture and Arts] https://vstup.osvita.ua/y2021/r27/308/ [in Ukrainian].
Maranchak, M. M. (2021). Stratehii reputatsiinoho internet-marketynhu publichnykh bibliotek Ukrainy [Reputational Internet Marketing Strategies of Public Libraries of Ukraine] [PhD Dissertation Abstract, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Matviienko, O., & Tsyvin, M. (2021). "Tsyfrovi" profesii informatsiinoho fakhivtsia: osvitni perspektyvy i vymohy rynku pratsi ["Digital" Professions of the Information Specialist: Educational Prospects and Labor Market Requirements]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, 58–70. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233279 [in Ukrainian].
State Committee for Technical Regulation and Consumer Policy. (2020, Dezember 7). Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. "Klasyfikator profesii" [National Classifier of Ukraine. "Classifier of Professions"] (DK 003:2010). http://www.dk003.com [in Ukrainian].
State Committee for Technical Regulation and Consumer Policy. (2020, February 24). Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. "Klasyfikatsiia vydiv ekonomichnoi diialnosti" [National Classifier of Ukraine. "Classification of Economic Activities"] (DK 009:2010 (v0457609-10)). https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vb457609-10#Text [in Ukrainian].
Novalska, T., & Kasian, V. (2021). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky internet-marketoloha za spetsialnistiu 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Theoretical and Methodological Fundamentals of Internet Marketing Training in Programme Subject Area 029 "Information, Library and Archival Studies"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, 71–82. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233297 [in Ukrainian].
Novgorodtseva, I. V. (2017). Pedagogika s metodikoi prepodavaniya spetsial’nykh distsiplin [Pedagogy With the Methodology of Teaching Special Disciplines]. FLINTA [in Russian].
Oklander, M., & Zlatova, I. (2016). Profesiinyi standart "Fakhivets z tsyfrovoho marketynhu" [Professional Standard "Fahives for Digital Marketing"]. Marketynh v Ukraini, 4, 64–69 [in Ukrainian].
Oklander, M. A., & Romanenko, O. O. (2015). Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid internet-marketynhu [Specific Aspects of Digital Marketing to Internet Marketing]. Economic Bulletin of National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", 12, 362–371 [in Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine. (2017, September 5). Pro osvitu [On Education] (2145-VIII). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Ministry of Economy of Ukraine. (2022, January 11). Profesiinyi standart "Reklamist" [Professional standard "Advertiser"] (№ 81-2). https://www.me.gov.ua/ [in Ukrainian].
Ministry of Economy of Ukraine. (2014, Dezember 13). Profesiinyi standart "Fakhivets z informatsiinykh resursiv" [Professional standard "Information Resources Specialist"]. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/IT-prof-standarty/4-ps-spes-inform-resources-13.12.2014.pdf [in Ukrainian].
Ministry of Economy of Ukraine. (2021, October 18). Profesiinyi standart "Fakhivets-analityk z doslidzhennia tovarnoho rynku" [Professional standard "Commodity market research analyst"] (№ 751-21). https://ips.ligazakon.net/document/ME210858 [in Ukrainian].
Romanenko, L. F., & Semchuk, Zh. V. (2021). Tsyfrovyi marketynh: osoblyvosti, instrumenty, tendentsii rozvytku v suchasnomu sviti [Digital Marketing: Features, Tools, Development Trends in the Modern World]. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. The Series is Economic. Legal Series, 28, 265–270 [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018, Dezember 5). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 07 Upravlinnia ta administruvannia, spetsialnist 075 – "Marketynh" [Standard of Higher Education of Ukraine: First (bachelor’s) Level, Field 07 Management and Administration, Programme Subject Area 075 – "Marketing"] (№ 1343). https://cutt.ly/GcWxxrh [in Ukrainian].
Talyzina, N. F., Pecheniuk, N. G., & Khikhlovskii, L. B. (1987). Puti razrabotki profilya spetsialista [Ways to Develop a Specialist Profile]. Saratov State University [in Russian].
Kademiia, M. Yu., & Kobysia, V. M. (Comps.). (2016). Tekhnolohii dystantsiinoho navchannia: slovnyk-hlosarii [Distance Learning Technology: Glossary Dictionary]. FOP Tarnashynskyi O. V. [in Ukrainian].
Oklander, M. A., Oklander, T. O., & Yashkina, O. I. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia [Digital Marketing – the Marketing Model of the 21st Century] [Monograph]. Astroprynt [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.