Інформаційна складова брендингу: кейс закладів громадського харчування
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247591Ключові слова:
брендинг, інформаційні технології, інтернет-технології, заклади громадського харчуванняАнотація
Зважаючи на широке проникнення інтернет-технологій у маркетингові практики, однією з яких є брендинг, прискорення інтернетизації бізнесових процесів внаслідок пандемії COVID-19 і вимоги соціального дистанціювання, постійне вдосконалення і розширення переліку інтернет-інструментів брендингу, актуалізується завдання визначення і обґрунтування ролі та складових інформаційного компонента брендингу. Вирішенню цього завдання на прикладі вітчизняних кейсів закладів громадського харчування присвячена пропонована стаття.
Застосування під час дослідження комплексу наукових методів, зокрема оглядово- аналітичного, системного, кейс-методу, методу індукції, та опрацювання публікацій у фахових і профільних виданнях, матеріалів ЗМІ, контенту веб-сайтів і соціальних медіа дали змогу виокремити в інформаційній складовій брендингу закладів громадського харчування технологічний та змістовний компоненти.
До змістовного компонента віднесено:
1) розробку концепції або «легенди» бренду – його позиціонування в конкурентному середовищі, яке визначає ключові меседжі, спрямовані на забезпечення впізнаваності та ідентифікації бренду;
2) візуально-вербальне вираження узгодженої концепції бренду:
– візуальна інформація – логотип, дизайн приміщення, уніформа персоналу, дизайн сайту, представництв закладу в соціальних мережах;
– вербальний компонент – слоган, меню, стилістика і зміст повідомлень.
До технологічного компонента інформаційної складової брендингу віднесено ті програмно-технологічні інструменти, за допомогою яких відбуваються поширення інформації про бренд та комунікація із клієнтським середовищем: офіційні веб-сайти закладів, їх представництва в соціальних мережах, мобільні застосунки, месенджери, інтернет-реклама.
Доведено, що ефективний брендинг передбачає гармонійне поєднання змістовного і технологічного компонентів. Акцент на технології і збої у змістовному компоненті закладають ризики репутаційних і фінансових втрат підприємства.
Посилання
Bezrukova, N. V., & Tymchenko, L. V. (2014). Brendynh v merezhi Internet yak zasib hlobalnoi marketynhovoi komunikatsii [Branding on the Internet as a Means of Global Marketing Communication.]. Efektyvna ekonomika, 12, https://cutt.ly/hTKKgIX [in Ukrainian].
Bolotina, I. M., Shapoval, O. F., & Savkova, K. H. (2017). Brendynh: osoblyvosti vykorystannia Internet-tekhnolohii ta informatsiinykh system pidpryiemstva [Branding: fFeatures of Using Internet Technologies and Information Systems of the Enterprise]. Market Relations Development in Ukraine, 1(188 ), 72–75 [in Ukrainian].
Zaitsev, I. (2017, March 18). Pomylka rezydenta: Naiiaskravishi pomylky ukrainskykh SMM-fakhivtsiv [The Brightest Mistakes of Ukrainian SMM-Specialists]. The Association of Retailers of Ukraine. https://rau.ua/dosvid/oshibka-rezidenta-smm/ [in Ukrainian].
Fokus. (2021, October 19). Kompanii razryivayut kontraktyi s nevestkoy Kernesa, poshutivshey o banderovtsah na fone Kremlya [Companies break contracts with Kernes’s daughter-in-law, who joked about Bandera people against the background of the Kremlin]. https://cutt.ly/1TLew2N [in Russian].
Slovnyk ukrainskoi movy. (1973). Kryivka [Hide and seek]. In Slovnyk ukrainskoi movy [Dictionary of the Ukrainian Language] (Vol. 4, p. 344). http://sum.in.ua/s/kryjivka [in Ukrainian].
Kryivka. (2021). Dodatkova informatsiia [Additional Information]. Facebook. https://cutt.ly/9TKXzOe [in Ukrainian].
Kryivka. (2020). Borotba tryvaie [The struggle continues]. Facebook. https://cutt.ly/TTHkLYv/ [in Ukrainian].
Mama Manana. (2021b, September 10). Hlavnaia [Home]. Facebook. https://www.facebook.com/mamamanana.kiev [in Ukrainian].
Maranchak, M. (2021). Mesendzher-marketynh yak napriam upravlinnia onlain-reputatsiieiu (ORM) kompanii [Messenger Marketing as a Direction of the Company Online Reputation Management (ORM)]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, 115–126. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233318 [in Ukrainian].
Mitsura, O. O., & Khyzhniak, M. O. (2012). Upravlinnia onlain-reputatsiieiu: teoretychni zasady ta metodychni pidkhody [Online Reputation Management: Theoretical Principles and Methodological Approaches]. Marketing and Management of Innovations, 4, 121–127. https://cutt.ly/KbKWlqm [in Ukrainian].
Nebylytsia, O. A., & Timonin, K. O. (2014). Suchasni osoblyvosti internet-brendynhu v Ukraini [Modern Features of Internet Branding in Ukraine]. Economics of Development, 1(69), 12–17 [in Ukrainian].
Okrepkyi, R. B., & Harhula, D. V. (2012). Mekhanizm prosuvannia internet-brendu na elektronnomu rynku [The Mechanism of Internet Brand Promotion in the Electronic Market]. Innovative Economy, 1, 208–212 [in Ukrainian].
Ostapenko, O. (2021, October 19). Pro komunikatyvnyi keis brendu YARO [About the Communicative Case of the YARO Brand]. Facebook. https://cutt.ly/4TGGzt2 [in Ukrainian].
Restoratsiia "Za dvoma zaitsiamy". (2021). Hlavnaia [Home]. Facebook. https://www.facebook.com/Chasing.two.Hares/?ref=page_internal [in Ukrainian].
Roi, V. (2021, August 31). Ponad milion raziv "Slava Ukraini": shveitsar "Kryivky" vstanovyv record [More than a million times "Glory to Ukraine": the doorman of "Kryivka" set a record]. Lvivskyi portal. https://cutt.ly/tTXsZUa [in Ukrainian].
Chernyish, V. (2017, September 6). Okkupantyi zakryili restoran semi Mustafyi Dzhemileva v Kryimu, no deti vossozdali ego v Kieve. Istoriya "Musafira" [The occupiers closed the restaurant of Mustafa Dzhemilev’s family in the Crimea, but the children recreated it in Kiev. The story of Musafir]. MC Today. https://cutt.ly/xTXS7Nm [in Russian].
NV Ukraina. (2021, October 19). Rozetka vidmovylasia vid spivpratsi. Reaktsiia kompanii ta sotsmerezh na zhart vlasnytsi TM Yaro pro banderivtsiv [Rozetka refused to cooperate. The reaction of companies and social networks to the joke of the owner of TM Yaro about Bandera people]. https://cutt.ly/ITGHCmw [in Ukrainian].
Bayraktutan, Y., Arslan, B., Kaygisiz, E. G., & Druica E. (2009). The Effects of Information Technologies in Marketing. Lex et Scientia, 15(2), 190–196(7). https://cutt.ly/qTKv2xP [in English].
Brady, M., Saren, M., & Tzokas, N. (1999). Information Technology and its Relationship to Marketing and Marketing Relationships. Іn McLoughlin, Da mien, and C. Horan (eds.). Proceedings of The 15’1’ Annual IMP Conference, University College, Dublin. https://cutt.ly/KTKEmin [in English].
Sindhu, M., Korry, N., & Yulianti, N. M. (2019). Information technology adoption on digital marketing communication channel. International Journal of Social Sciences and Humanities, 3(2), 95–104. https://doi.org/10.29332/ijssh.v3n2.297 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.