Інформаційна складова брендингу: кейс закладів громадського харчування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247591

Ключові слова:

брендинг, інформаційні технології, інтернет-технології, заклади громадського харчування

Анотація

Зважаючи на широке проникнення інтернет-технологій у маркетингові практики, однією з яких є брендинг, прискорення інтернетизації бізнесових процесів внаслідок пандемії COVID-19 і вимоги соціального дистанціювання, постійне вдосконалення і розширення переліку інтернет-інструментів брендингу, актуалізується завдання визначення і обґрунтування ролі та складових інформаційного компонента брендингу. Вирішенню цього завдання на прикладі вітчизняних кейсів закладів громадського харчування присвячена пропонована стаття.

Застосування під час дослідження комплексу наукових методів, зокрема оглядово- аналітичного, системного, кейс-методу, методу індукції, та опрацювання публікацій у фахових і профільних виданнях, матеріалів ЗМІ, контенту веб-сайтів і соціальних медіа дали змогу виокремити в інформаційній складовій брендингу закладів громадського харчування технологічний та змістовний компоненти.

До змістовного компонента віднесено:

1) розробку концепції або «легенди» бренду – його позиціонування в конкурентному середовищі, яке визначає ключові меседжі, спрямовані на забезпечення впізнаваності та ідентифікації бренду;

2) візуально-вербальне вираження узгодженої концепції бренду:

– візуальна інформація – логотип, дизайн приміщення, уніформа персоналу, дизайн сайту, представництв закладу в соціальних мережах;

– вербальний компонент – слоган, меню, стилістика і зміст повідомлень.

До технологічного компонента інформаційної складової брендингу віднесено ті програмно-технологічні інструменти, за допомогою яких відбуваються поширення інформації про бренд та комунікація із клієнтським середовищем: офіційні веб-сайти закладів, їх представництва в соціальних мережах, мобільні застосунки, месенджери, інтернет-реклама.

Доведено, що ефективний брендинг передбачає гармонійне поєднання змістовного і технологічного компонентів. Акцент на технології і збої у змістовному компоненті закладають ризики репутаційних і фінансових втрат підприємства.

Біографія автора

Радомир Щербаков, Київський національний університет культури і мистецтв

Пошукач кафедри інформаційних технологій

Посилання

Bezrukova, N. V., & Tymchenko, L. V. (2014). Brendynh v merezhi Internet yak zasib hlobalnoi marketynhovoi komunikatsii [Branding on the Internet as a Means of Global Marketing Communication.]. Efektyvna ekonomika, 12, https://cutt.ly/hTKKgIX [in Ukrainian].

Bolotina, I. M., Shapoval, O. F., & Savkova, K. H. (2017). Brendynh: osoblyvosti vykorystannia Internet-tekhnolohii ta informatsiinykh system pidpryiemstva [Branding: fFeatures of Using Internet Technologies and Information Systems of the Enterprise]. Market Relations Development in Ukraine, 1(188 ), 72–75 [in Ukrainian].

Zaitsev, I. (2017, March 18). Pomylka rezydenta: Naiiaskravishi pomylky ukrainskykh SMM-fakhivtsiv [The Brightest Mistakes of Ukrainian SMM-Specialists]. The Association of Retailers of Ukraine. https://rau.ua/dosvid/oshibka-rezidenta-smm/ [in Ukrainian].

Fokus. (2021, October 19). Kompanii razryivayut kontraktyi s nevestkoy Kernesa, poshutivshey o banderovtsah na fone Kremlya [Companies break contracts with Kernes’s daughter-in-law, who joked about Bandera people against the background of the Kremlin]. https://cutt.ly/1TLew2N [in Russian].

Slovnyk ukrainskoi movy. (1973). Kryivka [Hide and seek]. In Slovnyk ukrainskoi movy [Dictionary of the Ukrainian Language] (Vol. 4, p. 344). http://sum.in.ua/s/kryjivka [in Ukrainian].

Kryivka. (2021). Dodatkova informatsiia [Additional Information]. Facebook. https://cutt.ly/9TKXzOe [in Ukrainian].

Kryivka. (2020). Borotba tryvaie [The struggle continues]. Facebook. https://cutt.ly/TTHkLYv/ [in Ukrainian].

Mama Manana. (2021b, September 10). Hlavnaia [Home]. Facebook. https://www.facebook.com/mamamanana.kiev [in Ukrainian].

Maranchak, M. (2021). Mesendzher-marketynh yak napriam upravlinnia onlain-reputatsiieiu (ORM) kompanii [Messenger Marketing as a Direction of the Company Online Reputation Management (ORM)]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 7, 115–126. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233318 [in Ukrainian].

Mitsura, O. O., & Khyzhniak, M. O. (2012). Upravlinnia onlain-reputatsiieiu: teoretychni zasady ta metodychni pidkhody [Online Reputation Management: Theoretical Principles and Methodological Approaches]. Marketing and Management of Innovations, 4, 121–127. https://cutt.ly/KbKWlqm [in Ukrainian].

Nebylytsia, O. A., & Timonin, K. O. (2014). Suchasni osoblyvosti internet-brendynhu v Ukraini [Modern Features of Internet Branding in Ukraine]. Economics of Development, 1(69), 12–17 [in Ukrainian].

Okrepkyi, R. B., & Harhula, D. V. (2012). Mekhanizm prosuvannia internet-brendu na elektronnomu rynku [The Mechanism of Internet Brand Promotion in the Electronic Market]. Innovative Economy, 1, 208–212 [in Ukrainian].

Ostapenko, O. (2021, October 19). Pro komunikatyvnyi keis brendu YARO [About the Communicative Case of the YARO Brand]. Facebook. https://cutt.ly/4TGGzt2 [in Ukrainian].

Restoratsiia "Za dvoma zaitsiamy". (2021). Hlavnaia [Home]. Facebook. https://www.facebook.com/Chasing.two.Hares/?ref=page_internal [in Ukrainian].

Roi, V. (2021, August 31). Ponad milion raziv "Slava Ukraini": shveitsar "Kryivky" vstanovyv record [More than a million times "Glory to Ukraine": the doorman of "Kryivka" set a record]. Lvivskyi portal. https://cutt.ly/tTXsZUa [in Ukrainian].

Chernyish, V. (2017, September 6). Okkupantyi zakryili restoran semi Mustafyi Dzhemileva v Kryimu, no deti vossozdali ego v Kieve. Istoriya "Musafira" [The occupiers closed the restaurant of Mustafa Dzhemilev’s family in the Crimea, but the children recreated it in Kiev. The story of Musafir]. MC Today. https://cutt.ly/xTXS7Nm [in Russian].

NV Ukraina. (2021, October 19). Rozetka vidmovylasia vid spivpratsi. Reaktsiia kompanii ta sotsmerezh na zhart vlasnytsi TM Yaro pro banderivtsiv [Rozetka refused to cooperate. The reaction of companies and social networks to the joke of the owner of TM Yaro about Bandera people]. https://cutt.ly/ITGHCmw [in Ukrainian].

Bayraktutan, Y., Arslan, B., Kaygisiz, E. G., & Druica E. (2009). The Effects of Information Technologies in Marketing. Lex et Scientia, 15(2), 190–196(7). https://cutt.ly/qTKv2xP [in English].

Brady, M., Saren, M., & Tzokas, N. (1999). Information Technology and its Relationship to Marketing and Marketing Relationships. Іn McLoughlin, Da mien, and C. Horan (eds.). Proceedings of The 15’1’ Annual IMP Conference, University College, Dublin. https://cutt.ly/KTKEmin [in English].

Sindhu, M., Korry, N., & Yulianti, N. M. (2019). Information technology adoption on digital marketing communication channel. International Journal of Social Sciences and Humanities, 3(2), 95–104. https://doi.org/10.29332/ijssh.v3n2.297 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Як цитувати

Щербаков, Р. (2021). Інформаційна складова брендингу: кейс закладів громадського харчування. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (8), 139–154. https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247591

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ПРАКТИКА І ПЕРСПЕКТИВИ