Інноваційні методи викладання навчальної дисципліни «стандартизація в інформаційній, бібліотечній та архівній справі» в умовах змішаного навчання
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.8.2021.247589Ключові слова:
вища освіта, інформаційна, бібліотечна та архівна справа, бібліотечно-інформаційна освіта, інноваційні методи навчання, інноваційні методи викладання, інноваційні освітні технології, змішана форма навчанняАнотація
Стаття присвячена розкриттю підходів до застосування інноваційних методів, які реалізуються за допомогою хмарних сервісів, під час викладання навчальної дисципліни «Стандартизація в інформаційній, бібліотечній та архівній справі» для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти в Запорізькому національному університеті в умовах змішаного навчання.
Виявлено, що змішана форма навчання вимагає від здобувачів вищої освіти стійкої мотивації, здатності до самоорганізації під час опанування нових знань і навичок. Водночас застосування онлайн-технологій, зокрема хмарних сервісів, відкриває широкі можливості для реалізації як навчальних, так і виховних завдань під час занять і самостійної роботи студентів.
Доведено, що в сучасних умовах стрімкої техніко-технологічної модернізації, розвитку нових медіа, створення єдиного інформаційного простору вивчення традиційної для підготовки бібліотечно-інформаційних фахівців навчальної дисципліни «Стандартизація в інформаційній, бібліотечній та архівній справі» ускладнюється, що потребує трансформації методів викладання з метою створення умов для якісного засвоєння базових у професійній діяльності знань.
Обґрунтовано переваги використання інноваційних методів викладання навчальної дисципліни «Стандартизація в інформаційній, бібліотечній та архівній справі» для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» за досвідом Запорізького національного університету. З урахуванням змістовного наповнення навчальної дисципліни, її мети і завдань розкрито підходи до використання таких інноваційних методів, як метод шестикутного навчання, баскет-метод, дерево рішень тощо в умовах змішаного навчання.
Посилання
Voloshynov, S. A. (2019). Zaprovadzhennia zmishanoho navchannia u profesiinu pidhotovku maibutnikh fakhivtsiv morskoi haluzi [Introduction of Blended Learning in the Training of Future Specialists in the Maritime Industry]. Information Technologies and Learning Tools, 70, 104–120. https://doi.org/10.33407/itlt.v70i2.2575 [in Ukrainian].
Davydova, I., & Mar’yina, O. (2020). Rozvytok tsyfrovykh kompetentnostei studentiv bibliotechnykh spetsialnostei [Development of Digital Competencies of Library Students]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 6 , 97–104. https://doi.org/10.31866/2616-7654.6.2020.218614 [in Ukrainian].
Mamon, O. V. (2015). Perevahy navchannia z vykorystanniam tekhnolohii e-learning u porivnianni z tradytsiinoiu osvitoiu [Advantages of Learning with the Use of E-learning Technologies in Comparison with Traditional Education]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 1 ,68–72 [in Ukrainian].
Matviyenko, O., & Tsyvin, M. (2017). Problema profesiinoho spriamuvannia za spetsialnistiu "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [The Problem of Professional Orientation in the Specialty "Information, Library and Archival Affairs"]. Bulletin of the Book Chamber, 11, 29–33 [in Ukrainian].
Muravyova, O. M., & Skrynnik, N. A. (2021, May 27). Heksahonalne navchannia yak odyn iz zasobiv systemno-diialnisnoho pidkhodu do zasvoiennia materialu inozemnoiu movoiu [Hexagonal Learning as One of the Means of System-Activity Approach to Mastering the Material in a Foreign Language]. In Modernizatsiia vyshchoi osvity ta problemy upravlinnia yakistiu pidhotovky fakhivtsiv [Modernization of Higher Education and Problems of Quality Management of Training], Abstracts of the 3rd International Scientific and Methodological Conference (pp. 190–194), Kharkiv, Ukraine. Kharkiv State University of Food Technology and Trade [in Ukrainian].
Solyanyk, A. A. (2018). Innovatsiini kryterii rezultatyvnosti stupenevoi pidhotovky fakhivtsiv zi spetsialnosti 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Innovative Criteria for the Effectiveness of Degree Training of Specialists in the Specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 1, 64–75 [in Ukrainian].
Shvetsova, I. V., & Bondarenko, V. V. (2019). Uprovadzhennia zmishanoho navchannia (blended learning) u protsesi vykladannia anhliiskoi movy za profesiinym spriamuvanniam [Introduction of Blended Learning in the Process of Teaching English in a Professional Field]. Young Scientist, 7.2(71.2), 78–82 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.