Теоретико-методологічні засади підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233297

Ключові слова:

інтернет-маркетолог, соціально-комунікативні технології, управління документно-інформаційними ресурсами, інформаційний менеджмент, підготовка фахівців, інформаційна, бібліотечна та архівна справа

Анотація

Метою статті є обґрунтування теоретико-методологічних засад реалізації освітньої інновації – освітньо-професійної програми «Менеджмент соціально-комунікаційних мереж. Інтернет-маркетинг» за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових методів узагаль­нення, систематизації і прогнозування. Застосування методу гіпотетичного аналізу дало змогу виявити концептуальні засади теоретико-методологічної платформи підготовки ін­тернет-маркетолога за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що в умовах динамічного урізноманіт­нення професійної інформаційної діяльності та пропозицій нових спеціалізацій у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» обґрунтовано інноваційний підхід до розробки теоретико-методологічної платформи підготовки інтернет-маркето­лога і виявлено основні концепти, які уможливлюють конструювання професійної моде­лі інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Такими концептами визначено соціально-інформаційні комунікації та управління доку­ментно-інформаційними ресурсами (інформаційний менеджмент).

Висновки. Основними концептами теоретико-методологічної платформи освітньої інновації з підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» є соціально-комунікативні технології та управління документно-інфор­маційними ресурсами (інформаційний менеджмент). Завдання маркетингової діяльності фахівця із соціально-інформаційних комунікацій за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» відповідають проблемному полю соціально-комунікатив­ної діяльності, охоплюють маркетинг у сфері діяльності некомерційних організацій, дер­жавного управління, благодійних організацій, бібліотек, архівів, музеїв та ін. Теоретичний зміст предметної області діяльності інтернет-маркетолога узгоджується зі Стандартом вищої освіти за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» і відповідає концептуальним основам предметної галузі управління документно-інформаційними ресурсами (інформаційного менеджменту). Запропонований варіант теоретико-методологічної платформи освітньої інновації – підготовки інтернет-маркетолога за спеціальніс­тю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» – здатний до збагачення, видозміни та уточнення у процесі розвитку наукових знань та емпіричної бази у цій предметній галузі.

Біографії авторів

Тетяна Новальська, Київський національний університет культури і мистецтв

Завідувачка кафедри інформаційних технологій, докторка історичних наук, професорка

Владислав Касьян, Київський національний університет культури і мистецтв

Старший викладач кафедри документознавства та інформаційно-аналітичної діяльності, кандидат філософських наук

Посилання

Bachynska, N. A. (2018). Bibliotechno-informatsiina osvita v Ukraini: etapy rozvytku ta kharakterni oznaky [Library and information education in Ukraine: stages of development and characteristics]. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 57–67 [in Ukrainian].

Hranchak, T. Yu. (2017). Dystsypliny analitychnoho profiliu yak komponent prohramy pidhotovky bakalavriv zi spetsialnosti "Informatsiyna, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Disciplines of the Analytical Profile as a Component of the Bachelor’s Degree Program "Information, Library and Archive Science"]. Academic Papers of Vernadsky National Library of Ukraine, 46, 117–128 [in Ukrainian].

Humenchuk, A. V. (2019). Model intelektualizatsii vyshchoi bibliotechno-informatsiynoi osvity [Model of intellectualization of higher library and information education]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 55, 70–81 https://doi.org/10.31516/2410-5333.055.06 [in Ukrainian].

Humenchuk, A. (2020). Systema tsyfrovykh kompetentnostei Bibliotekari 4.0 [The system of digital competencies of the Librarian 4.0]. Bulletin of the Book Chambe, 2 , 23–28 [in Ukrainian].

Zagvyazinskiy, V. I. (2010). Issledovatel’skaya deyatel’nost’ pedagoga [Research activities of the teacher] (3rd ed.). Publishing House "Academia" [in Russian].

Ivanenko, L. M., & Boienko, O. Yu. (2020). Rozrobka modeli profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv-marketolohiv na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Development of a model of professional training of marketing specialists based on the competence approach]. Biznes Inform, 5, 492–502. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-5-492-502 [in Ukrainian].

Matviienko, O. V. (2004). Osnovy informatsiinoho menedzhmentu [Fundamentals of information management]. Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Dubov, D. V. (2006). Informatsiinyi marketynh u konteksti derzhavnykh, politychnykh ta sotsialnykh informatsiinykh vidnosyn[Information marketing in the context of state, political and social information relations]. Bulletin of the Book Chambe, 3, 33–36 [in Ukrainian].

Matviienko, O., & Tsyvin, M. (2017). Informatsiinyi menedzhment yak osnova kontseptualizatsii modeli fakhivtsia z informatsiinoi spravy [Information management as a basis for conceptualization of the model of an information specialist]. Bulletin of the Book Chambe, 4, 27–30 [in Ukrainian].

Matviienko, O., & Tsyvin, M. (2016). Spetsialnist 029 "Informatsiina. bibliotechna ta arkhivna sprava": u poshukakh "informatsiinoho fakhivtsia" [Specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs": in search of "information specialist"]. Bulletin of the Book Chambe, 10, 32–35 [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2018). "Upravlinnia znanniamy" yak metodolohichnyi oriientyr poshuku kontseptu spetsialnosti "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" ["Knowledge Management" as a methodological guideline for finding the concept of the specialty "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 2, 66–76 https://doi.org/10.31866/2616-7654.2.2018.152776 [in Ukrainian].

Novalska, T. V. (2017). Nastupnist zdobuttia vyshchoi bibliotechno-informatsiino ta arkhivnoi osvity v umovakh reformuvannia [Continuity of obtaining higher library and information and archival education in the conditions of reform]. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 4–10. [in Ukrainian].

Pasport spetsialnosti 27.00.06 – prykladni sotsialno-komunikatsiini tekhnolohii [Passport of specialty 27.00.06 – applied social and communication technologies]. (n.d.). Retrived March 5, 2021, from https://cutt.ly/7bIJ7TX [in Ukrainian].

Rizun, V. V. (2013). Do pytannia pro sotsialno komunikatsiini naukovi problemy i pro naukovi problemy vzahali [On the question of social communication scientific problems and scientific problems in general]. In V. Rizun (Ed.), & T. Skotnikova (Comp.), Aktualni doslidzhennia ukrainskykh naukovykh shkil u haluzi sotsialnykh komunikatsii [Current Research of Ukrainian Scientific Schools in the Field of Social Communications], Proceedings of the all-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 8–25). Kyiv, Ukraine. Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University of Kyiv [in Ukrainian].

Solianyk, A. A. (2018). Innovatsiini kryterii rezultatyvnosti stupenevoi pidhotovky fakhivtsiv zi spetsialnosti 029 "Informatsiyna, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Innovative criteria for the effectiveness of degree training of specialists in the specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 1 , 64–75 https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146291 [in Ukrainian].

Soshynska, V. (2017). Formuvannia komunikatsiinykh kompetentsii u studentiv spetsialnosti 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" Instytutu zhurnalistyky Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [Formations Students’ Communication Skills on the Specialty 029 "Information, Library and Archive Sciences" of Institute of Journalism of Borys Hrinchenko Kyiv University]. Integrated communications, 4, 56–57 [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018a). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 07 Upravlinnia ta administruvannia, spetsialnist 075 – "Marketynh" [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 07 Management and administration, specialty 075 – "Marketing"]: Approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 05.12.2018 N 1343. https://cutt.ly/GcWxxrh [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018b). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs": Approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12.12.2018 N 1378. https://cutt.ly/3zSKrGH [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-04

Як цитувати

Новальська, Т., & Касьян, В. (2021). Теоретико-методологічні засади підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук, (7), 71–82. https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233297

Номер

Розділ

БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНА ОСВІТА