Теоретико-методологічні засади підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7654.7.2021.233297Ключові слова:
інтернет-маркетолог, соціально-комунікативні технології, управління документно-інформаційними ресурсами, інформаційний менеджмент, підготовка фахівців, інформаційна, бібліотечна та архівна справаАнотація
Метою статті є обґрунтування теоретико-методологічних засад реалізації освітньої інновації – освітньо-професійної програми «Менеджмент соціально-комунікаційних мереж. Інтернет-маркетинг» за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових методів узагальнення, систематизації і прогнозування. Застосування методу гіпотетичного аналізу дало змогу виявити концептуальні засади теоретико-методологічної платформи підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
Наукова новизна дослідження полягає у тому, що в умовах динамічного урізноманітнення професійної інформаційної діяльності та пропозицій нових спеціалізацій у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» обґрунтовано інноваційний підхід до розробки теоретико-методологічної платформи підготовки інтернет-маркетолога і виявлено основні концепти, які уможливлюють конструювання професійної моделі інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Такими концептами визначено соціально-інформаційні комунікації та управління документно-інформаційними ресурсами (інформаційний менеджмент).
Висновки. Основними концептами теоретико-методологічної платформи освітньої інновації з підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» є соціально-комунікативні технології та управління документно-інформаційними ресурсами (інформаційний менеджмент). Завдання маркетингової діяльності фахівця із соціально-інформаційних комунікацій за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» відповідають проблемному полю соціально-комунікативної діяльності, охоплюють маркетинг у сфері діяльності некомерційних організацій, державного управління, благодійних організацій, бібліотек, архівів, музеїв та ін. Теоретичний зміст предметної області діяльності інтернет-маркетолога узгоджується зі Стандартом вищої освіти за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» і відповідає концептуальним основам предметної галузі управління документно-інформаційними ресурсами (інформаційного менеджменту). Запропонований варіант теоретико-методологічної платформи освітньої інновації – підготовки інтернет-маркетолога за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» – здатний до збагачення, видозміни та уточнення у процесі розвитку наукових знань та емпіричної бази у цій предметній галузі.
Посилання
Bachynska, N. A. (2018). Bibliotechno-informatsiina osvita v Ukraini: etapy rozvytku ta kharakterni oznaky [Library and information education in Ukraine: stages of development and characteristics]. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 57–67 [in Ukrainian].
Hranchak, T. Yu. (2017). Dystsypliny analitychnoho profiliu yak komponent prohramy pidhotovky bakalavriv zi spetsialnosti "Informatsiyna, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Disciplines of the Analytical Profile as a Component of the Bachelor’s Degree Program "Information, Library and Archive Science"]. Academic Papers of Vernadsky National Library of Ukraine, 46, 117–128 [in Ukrainian].
Humenchuk, A. V. (2019). Model intelektualizatsii vyshchoi bibliotechno-informatsiynoi osvity [Model of intellectualization of higher library and information education]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 55, 70–81 https://doi.org/10.31516/2410-5333.055.06 [in Ukrainian].
Humenchuk, A. (2020). Systema tsyfrovykh kompetentnostei Bibliotekari 4.0 [The system of digital competencies of the Librarian 4.0]. Bulletin of the Book Chambe, 2 , 23–28 [in Ukrainian].
Zagvyazinskiy, V. I. (2010). Issledovatel’skaya deyatel’nost’ pedagoga [Research activities of the teacher] (3rd ed.). Publishing House "Academia" [in Russian].
Ivanenko, L. M., & Boienko, O. Yu. (2020). Rozrobka modeli profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv-marketolohiv na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Development of a model of professional training of marketing specialists based on the competence approach]. Biznes Inform, 5, 492–502. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-5-492-502 [in Ukrainian].
Matviienko, O. V. (2004). Osnovy informatsiinoho menedzhmentu [Fundamentals of information management]. Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Matviienko, O. V., & Dubov, D. V. (2006). Informatsiinyi marketynh u konteksti derzhavnykh, politychnykh ta sotsialnykh informatsiinykh vidnosyn[Information marketing in the context of state, political and social information relations]. Bulletin of the Book Chambe, 3, 33–36 [in Ukrainian].
Matviienko, O., & Tsyvin, M. (2017). Informatsiinyi menedzhment yak osnova kontseptualizatsii modeli fakhivtsia z informatsiinoi spravy [Information management as a basis for conceptualization of the model of an information specialist]. Bulletin of the Book Chambe, 4, 27–30 [in Ukrainian].
Matviienko, O., & Tsyvin, M. (2016). Spetsialnist 029 "Informatsiina. bibliotechna ta arkhivna sprava": u poshukakh "informatsiinoho fakhivtsia" [Specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs": in search of "information specialist"]. Bulletin of the Book Chambe, 10, 32–35 [in Ukrainian].
Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2018). "Upravlinnia znanniamy" yak metodolohichnyi oriientyr poshuku kontseptu spetsialnosti "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" ["Knowledge Management" as a methodological guideline for finding the concept of the specialty "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 2, 66–76 https://doi.org/10.31866/2616-7654.2.2018.152776 [in Ukrainian].
Novalska, T. V. (2017). Nastupnist zdobuttia vyshchoi bibliotechno-informatsiino ta arkhivnoi osvity v umovakh reformuvannia [Continuity of obtaining higher library and information and archival education in the conditions of reform]. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 4–10. [in Ukrainian].
Pasport spetsialnosti 27.00.06 – prykladni sotsialno-komunikatsiini tekhnolohii [Passport of specialty 27.00.06 – applied social and communication technologies]. (n.d.). Retrived March 5, 2021, from https://cutt.ly/7bIJ7TX [in Ukrainian].
Rizun, V. V. (2013). Do pytannia pro sotsialno komunikatsiini naukovi problemy i pro naukovi problemy vzahali [On the question of social communication scientific problems and scientific problems in general]. In V. Rizun (Ed.), & T. Skotnikova (Comp.), Aktualni doslidzhennia ukrainskykh naukovykh shkil u haluzi sotsialnykh komunikatsii [Current Research of Ukrainian Scientific Schools in the Field of Social Communications], Proceedings of the all-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 8–25). Kyiv, Ukraine. Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University of Kyiv [in Ukrainian].
Solianyk, A. A. (2018). Innovatsiini kryterii rezultatyvnosti stupenevoi pidhotovky fakhivtsiv zi spetsialnosti 029 "Informatsiyna, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Innovative criteria for the effectiveness of degree training of specialists in the specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal on Library and Information Science, 1 , 64–75 https://doi.org/10.31866/2616-7654.1.2018.146291 [in Ukrainian].
Soshynska, V. (2017). Formuvannia komunikatsiinykh kompetentsii u studentiv spetsialnosti 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" Instytutu zhurnalistyky Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka [Formations Students’ Communication Skills on the Specialty 029 "Information, Library and Archive Sciences" of Institute of Journalism of Borys Hrinchenko Kyiv University]. Integrated communications, 4, 56–57 [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018a). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 07 Upravlinnia ta administruvannia, spetsialnist 075 – "Marketynh" [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 07 Management and administration, specialty 075 – "Marketing"]: Approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 05.12.2018 N 1343. https://cutt.ly/GcWxxrh [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018b). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs": Approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12.12.2018 N 1378. https://cutt.ly/3zSKrGH [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Тетяна Новальська, Владислав Касьян
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.